Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

WhatsApp: Zuckerberg chce z messengeru udělat nákupní platformu

Jiří Palyza 25.06.2021

Šéf Facebooku, Mark Zuckerberg, oznámil integraci nákupních služeb do oblíbeného messengeru WhatsApp. Obchody budou mít možnost kontaktovat uživatele přímo. Jaké jsou nové funkce a jak je to s ochranou dat?

Nový koncept "Facebook Obchody", který byl oznámen koncem května, umožní malým obchodníkům komunikovat se zákazníky na všech platformách Facebooku. V úterý napsal Mark Zuckerberg ve svém příspěvku na Facebooku, že tato funkce bude integrována také do aplikace WhatsApp a Marketplace. Americká společnost přitom sází na využití umělé inteligence.

Na Instagramu bude možné kliknout na produkt v příspěvku, a poté dojde k přesměrování na stránku obchodu. Podle příspěvku na blogu about.fb.com s názvem "Advancing AI to Make Shopping Easier For Everyone" chce Facebook vybudovat největší nákupní platformu v rámci sociálních sítí. Menší společnosti by prostřednictvím "Facebook Obchody" měly mít možnost snadněji získávat zákazíky a rozvíjet své podnikání.

WhatsApp sází na umělou inteligenci

Zřízení tržiště na WhatsAppu souvisí především s vysokým počtem uživatelů messengeru. Stále více firem tuto službu využívá ke komunikaci se svými zákazníky. Dříve ale byly společnosti omezeny v kontaktování zákazníka na časové rozmezí 24 hodin. Na blogu společnosti WhatsApp se píše, že tato překážka má v budoucnu padnout (blog.whatsapp.com "Nové prostředí zrychluje a usnadňuje komunikaci se společnostmi"). Zákazníci by mohli být informováni například o tom, že požadované zboží je už u prodejce k dispozici.

Rychlejší komunikace má být dosaženo také prostřednictvím většího výběru automatizovaných odpovědí. Uživatelé si zatím mohou vybrat ze tří možností odpovědí, brzy jich bude podle plánů WhatsAppu až deset. Obchodníci si je budou moci předem nastavit ve svých business účtech.

Jaké to má souvislosti s ochranou osobních údajů?

WhatsApp na svém blogu zdůrazňuje: "Uživatelé mají jako vždy plnou kontrolu nad svými chaty." Obchodníci jednoduše nemohou napsat každému uživateli. Lidé musí nejprve s možným kontaktováním předem vyjádřit souhlas. Otázka ochrany soukromí však není tak jednoduchá. Facebook získá prostřednictvím funkce nakupování napříč platformami ještě více údajů o preferencích a nákupním chování uživatelů. V budoucnu tak bude pokladna zvonit nejen místním prodejcům, ale také gigantům v Silicon Valley.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme