Jako největší problém se ukázala nutnost hlídat provolaný kredit a řešit dobíjení, za hlavní nevýhodu předplacené karty to považuje téměř 70 % dotazovaných. Výzkum také zjistil, že každý třetí uživatel paušálu by byl ochotný přejít na předplacenou kartu, pokud by nabízela automatickou možnost dobití kreditu. O tom, že některé předplacené karty takovou možnost již nabízí, přitom neví 81 % dotazovaných.
Předplacené karty získávají mezi zákazníky stále větší oblibu, především díky svobodě, kterou svým uživatelům poskytují – nemusí se vázat operátorovi smlouvou a mohou si sami rozhodnout, kdy a jakou částku si na kartu nabijí. Dalším důležitým lákadlem je cena, například s novým balíčkem Tesco Mobile získají zákazníci volání a SMS ve vlastní síti zcela zdarma, výhodné ceny volání do ostatních sítí a řadu dalších bonusů. Přesto stále mnozí váhají s přechodem na předplacenou kartu. Výzkum, který pro společnost Tesco Mobile provedla společnost Data Collect, odhalil, že hlavní bariérou přechodu na předplacenou kartu je otázka komfortu – uživatelé jednoduše nechtějí hlídat provolaný kredit a řešit jeho dobíjení. Zároveň by však rádi měli nad svými výdaji kontrolu, kterou jim paušál nezajišťuje. Pokud by byla možnost kredit dobíjet automaticky, každý třetí by byl ochotný přejít na předplacenou kartu.
Přehled klíčových výsledků výzkumu Tesco Mobile:
- Jako hlavní nevýhodu předplacené karty označilo 70 % dotazovaných nutnost hlídat si provolaný kredit a řešit jeho dobíjení.
- Druhým nejčastějším důvodem k využití paušálu (54 %) je jeho komfortnost – i to potvrzuje, že uživatelé nechtějí řešit dobíjení kreditu.
- 81 % dotazovaných neví, že existuje možnost automatického dobíjení kreditu, každý třetí by přitom byl ochotný díky této službě přejít z paušálu na předplacenou kartu.