Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

AI už tak netáhne - návštěvnost ChatGPT v červnu poklesla

Pavel Trousil 10.07.2023

Všichni si umělou inteligenci chtěli vyzkoušet a mnoha uživatelům to patrně stačilo. Zájem o velký jazykový model ChatGPT proto v červnu poklesl o cca 10 procent a nijak výrazně se nedaří ani novému Bingu od Microsoftu, nebo prohlížeči Edge.

Kapitoly článku

Od listopadu, kdy byl velký jazykový model ChatGPT spuštěn pro veřejnost, o něj rychle rostl zájem, všude se o něm psalo a diskutovalo. Každý si ho potřebovat vyzkoušet, popovídat si a nachytat ho na nedostatcích.

Podle údajů shromážděných analytickou firmou Similarweb tak byl nejrychleji rostoucí webovou aplikací v historii internetu a do ledna 2023 přilákal 100 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Ovšem žádný strom neroste do nebe a jednou se tento trend musel zastavit. Podle Similarweb mezi květnem a červnem celosvětová návštěvnost webových stránek ChatGPT společnosti OpenAI poklesla.

Jak uvádí web Similarweb konkrétně v červnu ve srovnání s předchozím měsícem poklesla návštěvnost o 9,7 % a v USA se snížila dokonce o 10,3 procenta. Stejně tak počet unikátních návštěvníků na celém světě klesl o 5,7 procenta. Uživatelé také s ChatGPT tráví méně času.

chatg-nahled

V červnu začala návštěvnost ChatGPT po měsících závratného růstu ustupovat. | Zdroj: Similarweb

ChatGPT má přitom větší návštěvnost než internetový vyhledávač Bing od Microsoftu založený na ChatGPT a Character.AI, což je druhá nejoblíbenější stránka s chatbotem s umělou inteligencí, která také zaznamenala 32% pokles oproti předchozímu měsíci. Bard od Googlu zatím jen opravdu pomalu stoupá ve využívání.

Proč zájem opadá?

Je tedy možné, že humbuk kolem chatbotů už trochu odeznívá, přitom aplikace od startupů založené na AI (například Inflection.AI) se teprve začínají rozjíždět. Pokles času stráveného na webových stránkách ChatGPT ale také nemusí nutně znamenat menší zájem lidí, ale spíše to, že se uživatelé možná zlepšují v tom, jak správně formulovat dotaz, nebo výzvu.

A je tu také fakt, že v některých zemích už v červnu začaly prázdniny a sezóna dovolených a ChatGPT už tak nemusí dodělávat za studenty domácí úkoly. Děti a studenti tak využívají jiné služby a zajímají se o jiné technologie.

Zajímavé je, že vyhledávač Bing od Microsoftu, který nabízí odpovědi na dotazy uživatelů s podporou GPT-4 od OpenAI, má podle StatCounteru aktuálně 8,7% podíl na celosvětovém trhu vyhledávání u stolních počítačů. To oproti květnovým 6,8 % představuje nárůst, ale ne velký. Vyhledávání stále dominuje Google s 84 procenty a mobilnímu vyhledávání dokonce s 96 procenty.

chatg2(1)-nahled

Celosvětovému vyhledávání stále dominuje s 84 procenty Goohle. | Zdroj: Statcounter.

Nový Bing poháněný umělou inteligencí je přístupný prostřednictvím prohlížeče Microsoft Edge, který měl v červnu 11 procent celosvětového trhu s desktopovými prohlížeči a je tedy zhruba tam, kde byl i v uplynulém roce. Vedoucí Chrome poklesl z květnových 66 procent na 61 procent, ale zřejmě kvůli tomu, že vzestup zaznamenaly ostatní prohlížeče, jako například Safari od Applu.

Zdroj: Similarweb, Statcounter, Statcounter


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme