Zákazníci je brzy naleznou ve vlastních obchodech Google. Ten velmi pravděpodobně vstupuje do stacionárního obchodu. V mnoha městech americký gigant plánuje v dohledné době otevřít své vlastní „zážitkové obchody“. Stejně jako Apple, Google se ve svých obchodech zaměří na prezentaci produktů.
Spotřebitelé by neměli kupovat pouze koncová zařízení, ale také by měli k dispozici širokou škálu příslušenství. Google je zřejmě v pokročilé fázi plánování. Společnost již získala první prostory ve velkých nákupních centrech a je ve velmi úzkém kontaktu s operátory. Kolik obchodů – a kde – se otevře, je stále zcela nejasné.
Google zřejmě vytváří digitální svět zkušeností
Tento krok také překvapuje a současně ukazuje, jak důležité zůstává stacionární obchodování. Na pobočkách mohou být zákazníci směřováni ke konkrétním produktům a službám. V obchodech společnosti Apple je takový koncept po mnoho let v provozu: dotýkat se, poznávat – a pak – koupit. To je zřejmě spojeno i se společností Google.
„Společnosti spojují své zákazníky efektivněji s jejich značkou,“ přibližuje stav odborník na maloobchod na žádost Chipu. Google by mohl vytvořit nějaký dobrodružný svět. Zákazníci by pak měli mít možnost vyzkoušet si produkty na pobočkách a najít vhodné produkty společně s vyškolenými zaměstnanci – být v kontaktu s digitálním světem zkušeností.
V roce 2016 společnost Google na několik měsíců otevřela prodejnu v New Yorku (96 Spring Street). Při otevření zde bylo plno lidí. Google už tehdy zjevně testoval prodejní koncept.