Inovativní technologie si stále častěji nacházejí cestu i do automobilového průmyslu. Audi nyní zlepšuje interakci s uživateli na palubě svých vozů tím, že přibližně do dvou milionů vozidel integruje chatbota ChatGPT, založeného na umělé inteligenci.
U vozidel, které tomu budou uzpůsobené instalovaným hardwarem, si už od července zákazníci budou moci s autem popovídat v přirozeném jazyce. Inovace se týká modelových řad, vyrobených od roku 2021. Upgrade by měli obdržet majitelé přibližně dvou milionů vozů Audi, pokud jsou jejich vozy vybaveny třetí generací modulárního informačního a zábavního systému (MIB 3).
Tato integrace má za cíl vylepšit stávající infotainment vozidel Audi. Řidiči tak budou moci nejen ovládat navigaci, rádio, klimatizaci a další funkce palubního systému, ale také přistupovat k celé řadě obecných informací.
Integrace umělé inteligence přinese i nové možnosti u modelu Audi Q6 e-tron
Integrací systému ChatGPT do nové architektury elektroniky E3 1.2 prostřednictvím řešení Cerence Chat Pro se Audi zaměřuje na pokročilou úroveň dialogu mezi člověkem a strojem. Cílem je, aby umělá inteligence poskytla snadný a bezpečný přístup k možnostem, které její aplikace dnes nabízí, a také pomohla dál zlepšit možnosti při cestování.
V modelech, jakým je například Audi Q6 e-tron, ChatGPT rozšiřuje funkce stávajícího systému Audi Assistant. V budoucnu bude chatbot odpovídat také na otázky specifické pro dané vozidlo.
Mohlo by vás zajímat
Výrobce Audi se zavázal k odpovědnému využívání umělé inteligence včetně ochrany dat, dodržování předpisů, regulací a etiky. Všechny otázky a odpovědi by měly být po zpracování z paměťových úložišť vozu smazány a ChatGPT by nikdy neměl mít přístup k žádným údajům o vozidle.
Nicméně OpenAI by mohla (a pravděpodobně i bude) ukládat vaše dotazy sama a Audi s tím s velkou pravděpodobností nic nezmůže.
Zdroj: ArenaEV