Přejít k hlavnímu obsahu

Audi propojuje hlasové ovládání s umělou inteligencí: ve voze vás čeká komunikace s ChatGPT

Jiří Palyza 06.07.2024
info ikonka
Zdroj: Blake Meyer/Unsplash

Koncernový výrobce vozidel modernizuje miliony svých vozů hlasovým ovládáním s podporou umělé inteligence. Bude to mít vedle řady dalších asistentů pro řidiče vůbec nějaké výhody?

Inovativní technologie si stále častěji nacházejí cestu i do automobilového průmyslu. Audi nyní zlepšuje interakci s uživateli na palubě svých vozů tím, že přibližně do dvou milionů vozidel integruje chatbota ChatGPT, založeného na umělé inteligenci.

U vozidel, které tomu budou uzpůsobené instalovaným hardwarem, si už od července zákazníci budou moci s autem popovídat v přirozeném jazyce. Inovace se týká modelových řad, vyrobených od roku 2021. Upgrade by měli obdržet majitelé přibližně dvou milionů vozů Audi, pokud jsou jejich vozy vybaveny třetí generací modulárního informačního a zábavního systému (MIB 3).

Tato integrace má za cíl vylepšit stávající infotainment vozidel Audi. Řidiči tak budou moci nejen ovládat navigaci, rádio, klimatizaci a další funkce palubního systému, ale také přistupovat k celé řadě obecných informací.

Integrace umělé inteligence přinese i nové možnosti u modelu Audi Q6 e-tron

Interiér vozu Audi Q6 e-tron
info ikonka
Zdroj: Audi
ChatGPT se stále více začleňuje i v automobilovém průmyslu. Majitelům vozidel Audi od modelového roku 2021, které jsou vybaveny třetí generací modulárního informačního a zábavního systému, upgrade přinese integraci umělé inteligence od OpenAI.

Integrací systému ChatGPT do nové architektury elektroniky E3 1.2 prostřednictvím řešení Cerence Chat Pro se Audi zaměřuje na pokročilou úroveň dialogu mezi člověkem a strojem. Cílem je, aby umělá inteligence poskytla snadný a bezpečný přístup k možnostem, které její aplikace dnes nabízí, a také pomohla dál zlepšit možnosti při cestování.

V modelech, jakým je například Audi Q6 e-tron, ChatGPT rozšiřuje funkce stávajícího systému Audi Assistant. V budoucnu bude chatbot odpovídat také na otázky specifické pro dané vozidlo.

Mohlo by vás zajímat

Výrobce Audi se zavázal k odpovědnému využívání umělé inteligence včetně ochrany dat, dodržování předpisů, regulací a etiky. Všechny otázky a odpovědi by měly být po zpracování z paměťových úložišť vozu smazány a ChatGPT by nikdy neměl mít přístup k žádným údajům o vozidle.

Nicméně OpenAI by mohla (a pravděpodobně i bude) ukládat vaše dotazy sama a Audi s tím s velkou pravděpodobností nic nezmůže.

Zdroj: ArenaEV


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme