Když Johannes Gutenberg vytiskl svou první knihu, nikdo si nedokázal představit, že v budoucnu budou knihy „vázány“. Když Steve Jobs představil iPad, začalo se hovořit o další revoluci v oblasti čtení knih – tedy spíše e-knih. Ano, Apple chce provést revoluci v oblasti využívání elektronických médií a donutit uživatele znovu objevovat kouzlo knih, novin a časopisů. Jako „nevýznamný bonus“ může Apple získat další zdroj příjmů v oblasti prozatím ovládané nakladatelskými a vydavatelskými společnostmi. Zda Apple ve svých plánech uspěje, to ukáže čas. Minimálně jednoho vítězství však tato firma již dosáhla: neuvěřitelný rozruch kolem iPadu způsobil, že oblast e-booků (nebo tabletů) začaly brát vážně i další větší firmy a většina z nich ohlásila představení konkurenčního produktu.
Ukážeme vám nejdůležitější soupeře pro iPad a zároveň je srovnáme s klasickými čtečkami elektronických knih (jejichž test najdete v Chipu 1/2010).
Tento článek najdete v Chipu č. 8, který výchází 30.8. 2010.