Známému architektovi se prý nápad na vlastní hasicí přístroj zrodil v hlavě poté, co byl nucen při malém požáru sám hasit. Uvědomil si ale, že hasicí přístroje jsou v budovách často skrývané, protože nepůsobí úplně vzhledně, což ale zároveň znamená, že v případě nejvyšší potřeby kolikrát nejsou k nalezení.
Revoluční hasičák Hussechuck
Rozhodl se tak vymyslet vlastní zařízení, které by splňovalo všechny náležitosti hasicího přístroje, ale při umístění v prostoru by nepůsobilo nepatřičně a nehyzdilo by okolí. Tak vznikl Hussechuck (anglický přepis české výslovnosti “hasičák”), kruhové zařízení, které lze ovládat jednou rukou, ale kromě schopnosti hašení požáru nabízí i další funkce. Uvnitř kruhové konstrukce je totiž slot pro dýchací masku, která je při boji s ohněm v interiéru stěžejní, dále pak třeba pro osobní doklady při nutnosti evakuace. Hmotnost zařízení je necelých 12 kilogramů (konvenční hasičáky se prodávají v hmotnostech 6 a 9 kilogramů).
Designéři však došli k závěru, že samotný Hussechuck není z estetického hlediska to pravé ořechové. Přináší proti upravené zařízení jménem Shield. Jedná se vlastně o Hussechuck v plné výbavě přikrytý speciálním štítem, který jednak chrání před plameny a žárem, zároveň ale znovu splňuje svou povinnost – hasicí látka vystřikuje z “hlavně” v horní polovině štítu.
Designovka za 20 000 Kč
| Zdroj: Amplla, YouTube kanál
Takto upravený Hussechuck je nabízen v ikonickém červeném, ale také v černém a bílém kovovém provedení. Pořídit si jej však můžete i v látkové úpravě – hovoříme o speciálním nehořlavém samozhášivém materiálu, nikoliv o běžné látce. Dle tvůrců přístroj s látkovým potahem mnohem lépe zapadne do interiéru a může být na očích v případě potřeby.
Zajímavá je však i cena. Hussechuck vyjde i se štítem na 18 600 Kč (15 371 Kč bez DPH) v klasickém provedení, respektive na 23 600 Kč (19 504 Kč bez DPH) v látkové úpravě. To je více než 10× tolik oproti běžným hasicím přístrojům, které lze pořídit kolem tisícikoruny. Autor myšlenky na revoluční hasičák, Přemysl Kokeš, si za počin celého svého týmu odvezl první místo v prestižní ceně iF Design Award. Svůj výtvor chce prodávat po celém světě, Severní Ameriku nevyjímaje.