Aktualizováno 4. června v 7:30
Nakonec výpadek trval bezmála 12 hodin a na značnou dobu z toho vyřadil z provozu služby České pošty a Balíkovny. Digitální a informační agentura včera večer potvrdila, že služby Czech Point ovlivněny až na pár záchvěvů nakonec nebyly. Tiskový mluvčí České pošty Matyáš Vitík následně v pondělí večer potvrdil, že mezi 22:00 a 22:30 by již měly být zprovozněny všechny problematické úseky infrastruktury. Na vině prý byla rozsáhlá technická závada.
Výpadek, Česká pošta nefunguje
Česká pošta v půl dvanácté na svých sociálních kanálech informovala o tom, že její online služby registrují ohromný výpadek. Jak se ukázalo, nejde pouze o webové stránky pošty, ale uživatelé na sociálních sítí si stěžují také na výpadky služeb přímo na pobočce. Prý není možné vydávat balíky ani řešit cokoliv na pobočkách Czech Point.
Zdroj: @Ceska_posta_sp / XOmlouváme se za dočasný výpadek webové stránky České pošty a souvisejících služeb, na nápravě pracujeme. pic.twitter.com/9gU73PEK28
— Česká pošta, s.p. (@Ceska_posta_sp) June 3, 2024
Kromě výše zmíněného nelze aktuálně používat ani služby Balíkovny nebo datové schránky. K těm se sice lze přihlásit, některým uživatelům ale nejdou odesílat datové zprávy. O tomto výpadku informovala již krátce před Českou poštou i Digitální a informační agentura (DIA). Ta uvedla do provozu záložní server, problémy se tím ale úplně nevyřešily.
Zdroj: @agentura_dia / XSpuštěním záložního serveru byla chyba pro uživatele vyřešena. ✅ https://t.co/0bjr9iTe47
— Digitální a informační agentura – DIA (@agentura_dia) June 3, 2024
Z vyjádření České pošty na sociálních sítích bohužel není jasné, co za problémy s připojením stojí. Spekuluje se o technické závadě, anebo o hackerském DDoS útoku. Pošta v tuto chvíli neuvádí, kdy budou její služby znovu dostupné.
Podrobnosti připravujeme…
Zdroj: Česká pošta