Aktualizováno 4. června v 7:30
Nakonec výpadek trval bezmála 12 hodin a na značnou dobu z toho vyřadil z provozu služby České pošty a Balíkovny. Digitální a informační agentura včera večer potvrdila, že služby Czech Point ovlivněny až na pár záchvěvů nakonec nebyly. Tiskový mluvčí České pošty Matyáš Vitík následně v pondělí večer potvrdil, že mezi 22:00 a 22:30 by již měly být zprovozněny všechny problematické úseky infrastruktury. Na vině prý byla rozsáhlá technická závada.
Výpadek, Česká pošta nefunguje
Česká pošta v půl dvanácté na svých sociálních kanálech informovala o tom, že její online služby registrují ohromný výpadek. Jak se ukázalo, nejde pouze o webové stránky pošty, ale uživatelé na sociálních sítí si stěžují také na výpadky služeb přímo na pobočce. Prý není možné vydávat balíky ani řešit cokoliv na pobočkách Czech Point.
Omlouváme se za dočasný výpadek webové stránky České pošty a souvisejících služeb, na nápravě pracujeme. pic.twitter.com/9gU73PEK28
— Česká pošta, s.p. (@Ceska_posta_sp) June 3, 2024
Kromě výše zmíněného nelze aktuálně používat ani služby Balíkovny nebo datové schránky. K těm se sice lze přihlásit, některým uživatelům ale nejdou odesílat datové zprávy. O tomto výpadku informovala již krátce před Českou poštou i Digitální a informační agentura (DIA). Ta uvedla do provozu záložní server, problémy se tím ale úplně nevyřešily.
Spuštěním záložního serveru byla chyba pro uživatele vyřešena. ✅ https://t.co/0bjr9iTe47
— Digitální a informační agentura – DIA (@agentura_dia) June 3, 2024
Z vyjádření České pošty na sociálních sítích bohužel není jasné, co za problémy s připojením stojí. Spekuluje se o technické závadě, anebo o hackerském DDoS útoku. Pošta v tuto chvíli neuvádí, kdy budou její služby znovu dostupné.
Podrobnosti připravujeme…
Zdroj: Česká pošta