Tento víkend (od pátku do soboty) má proběhnout plánovaná odstávka „přímého bankovnictví“ České spořitelny.
Nedostupné budou služby SERVIS 24 Internetbanking, SERVIS 24 Telebanking, SERVIS 24 GSM banking, BUSINESS 24, informační linka 800 207 207 a internetové stránky www.csas.cz.
To je pro více než milión klientů internetového bankovnictví klíčová zpráva a bylo by logické, kdyby o ní finanční instituce své klienty vhodně informovala. Česká spořitelna má ale očividně zcela jiné priority. Na (pro zákazníky klíčovém) webu servis24 není o výpadku ani zmínka a to samé platí i na webu Čsas (na titulní stránce).
Na tomto webu v sekci Aktuality se dozvíme například, že Karel Mourek povede rizika obchodní divize Erste Group Immorent, nebo že Česká spořitelna podpoří tuzemské podniky prostřednictvím 150 mil. EUR od Evropské investiční banky…
Je zbytečné polemizovat, zda je normální tak dlouhá odstávka, nebo zveřejnit informaci o ní jen necelé tři dny předem. Faktem ale je, že z hlediska informovanosti Česká spořitelna zcela zklamala. A přitom je to tak snadné – samotná informace o plánované odstávce na webu Čsas je, ovšem skrytá v hlubinách webu (http://www.csas.cz/banka/content/inet/internet/cs/news_ie_1258.xml?archivePage=news_archive_subportal03&navid=)
Najdete ji v sekci aktuality - ovšem vzhledem k tomu, že se nám banka rozhodla sdělit další důležité zprávy (například tu o Karlu Mourkovi), zůstala v archivu aktualit. A přístup do něj je další ukázkou „brilantního řízení“. Normální člověk by čekal, že se do sekce aktuality dostane kliknutím na záhlaví sekce – přímo na nápis „Aktuality“. To je ale krutý omyl. Do archivu se lze dostat dvěmi cestami:
Kliknete na libovolnou zprávu ze sekce aktuality. Ve webovém prohlížeči zarolujete až na její konec, kde kliknete na „archiv aktualit“ a poté vyhledáte příslušnou zprávu.
Další cesta je ještě delší (a zábavnější ). Nejprve na titulní stránce přejdete do sekce „O nás“, poté kliknete na „Tiskové centrum“ a nakonec na „Aktuality“.
Přijde vám to v 21. století normální?
Vyjádření České Spořitelny:
O plánovaných odstávkách internetového bankovnictví klienty informujeme několika cestami. Vždy vydáváme aktualitu, kterou si mohou klienti přečíst na našich internetových stránkách (buď přímo na úvodní straně, nebo v archivu aktualit - pokud mezitím vyšly další důležité zprávy), dále klienty informujeme prostřednictvím sociálních sítí - zprávou na Facebooku a Twitteru. Informaci o odstávce najdou klienti také přímo ve svém internetovém bankovnictví SERVIS 24 v záložce "Informace a kontakty". Klienti, kteří nevyužívají moderních forem a dávají přednost pobočkám, zase najdou informaci na našich informačních stojanech v pobočkách. Informaci mohou získat také prostřednictvím médií - dnes ráno například byla informace ve Studiu 6 České televize, před pár dny v TV Nova a na ČT24. Jak sám píšete, tak i na několika internetových serverech.
Odstávky vždy plánujeme na hodiny, kdy je internetové bankovnictví nejméně využíváno, aby byl dopad na naše klienty co nejmenší.
Poznámka redakce:
Podle vyjádření České Spořitelny byla "odstávka" služeb kratší - vše fungovalo už v sobotu od 14:45.