Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Dovolená začala ztraceným kufrem? Máte nárok až na 35 000 korun

Jakub Fišer 04.07.2024
Zdroj: bearfotos / Freepik

Pražské Letiště Václava Havla aktuálně řeší nepříjemnou krizi. Nemá dostatek zaměstnanců na odbavování zavazadel a cestující tak nezřídka odlétají na dovolenou bez svých kufrů. Letiště to usilovně řeší, jaká práva ale máte vy, zákazníci? Ztracený či zpožděný kufr vám může „vydělat“ až 35 tisíc korun.

Kapitoly článku

Situace na letišti

Cestující z Letiště Václava Havla v Praze aktuálně mohou prožívat nepříjemné zážitky hned zkraje dovolené. Na nástup do letadla se čeká klidně i hodinu. Důvodem je nedostatek pracovních sil, které provádí náklad odbavených zavazadel do úložného prostoru letadla.

Dochází tak ke zpoždění letů – a ani tak pražské letiště není schopné zajistit včasný transport všech zavazadel. Nezřídka se tak může stát, že vyrazíte z Prahy na dovolenou, ale vaše zavazadlo zůstane v Praze třeba i několik hodin po vašem přistání v cílové destinaci.

Letiště na svém webu informuje cestující o těchto potížích: „Letiště Praha a handlingová společnost CSAH se omlouvají za problémy s odbavením zavazadel. Nastalou situaci řešíme, odesíláme zavazadla do konkrétní destinace nejbližším možným letem, aby cestující měli svá zavazadla co nejrychleji u sebe.“

Mohlo by vás zajímat

Práva cestujících

Zároveň žádá cestující, aby si do palubního zavazadla přibalili nejnutnější léky a hygienické potřeby pro případ, že se jejich zavazadlo ztratí či zpozdí. Co ale dělat, pokud kufr potřebujete, ale do cílové destinace s vámi neodletěl?

Evropské spotřebitelské centrum (ESC) při České obchodní inspekci (ČOI) informuje spotřebitele, že v případě ztráty/poničení/zpoždění zavazadla mají nárok na kompenzaci a náhrady nákladů vynaložených na nákup věcí pro základní potřebu, ať už jde o hygienické potřeby či oblečení.

Cestující poškození výše zmíněnými událostmi mají nárok na náhradu výdajů extra vynaložených kvůli nastalé situaci, a to až do výše 35 000 korun. Jakmile zjistíte, že zavazadlo s vámi do cíle neodcestovalo, můžete zavolat za pražským letištěm speciálně zřízenou linku 220 111 444, kde si můžete stav svého zavazadla ověřit.

Letiště Václava Havla Praha
Zdroj: se svolením Letiště Václava Havla Praha

Jak vyřídit reklamaci?

Pokud chcete zažádat o kompenzaci, je nutné přímo na letišti vyplnit a nechat si potvrdit formulář zvaný PIR Report na přepážce pro reklamace zavazadel a ten po dodání zavazadla zaslat letecké společnosti, která operovala daný let.

Přiměřenost vaší kompenzace pak bude posuzovat právě letecká společnost, nikoliv Letiště Václava Havla, na jehož území se kufr ztratil či zpozdil. Reklamační formulář můžete vyplnit také online přímo na stránkách té či oné letecké společnosti, která váš let zajišťovala.

Zdroj: Letiště Václava Havla, ČOI


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud