V dnešní ekonomice umožňují podnikům mobilní technologie spojit se s novými zákazníky, z nichž mnozí žijí v různých městech či státech. Na celém světě je přes Facebook propojeno s malým podnikem v zahraničí více než 1,2 miliardy lidí. V samotné České republice je přes Facebook spojeno alespoň s jedním malým či středním podnikem (SMB) v cizí zemi 69 % všech uživatelů. Mezi pěti nejvýznamnějšími zeměmi, ze kterých tyto podniky pochází, je Slovensko, Spojené státy americké, Německo, Velká Británie a Itálie. Zajímavý je také fakt, že s podniky z České republiky je propojeno 51,7 milionů lidí z celého světa.
Hledání nových zákazníků ve světě však není vždy zcela jednoduché. V nedávno vydaném průzkumu Světové banky, Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) a Facebooku o budoucnosti podnikání uvedlo 37 % českých firem, že prodej do zahraničí pro ně představuje zásadní výzvu.
Tyto údaje jsou také důvodem, proč Facebook v loňském roce představil nová přeshraniční řešení s cílem pomoci podnikům snadněji oslovit nové zákazníky v různých zemích po celém světě:
• Mezinárodní okruh uživatelů: Pomáhá firmám oslovovat lidi, kteří se nejvíce podobají jejich nejlepším či vzorovým zákazníkům v jiných zemích.
• Celosvětové zacílení: Pomáhá podnikům snadno připravit a nastavit kampaň v globálním měřítku.
Nyní společnost Facebook tento seznam rozšířila o další čtyři řešení:
• Dynamická optimalizace jazyků: Firmy nyní mohou umístit do jedné reklamy více jazyků a Facebook danému uživateli zobrazí odpovídající jazyk.
• Podobné okruhy uživatelů z několika zemí:
o Dříve mohli inzerenti vytvořit mezinárodní okruh svých uživatelů a pomocí něj najít nové zákazníky v jedné zemi.
o Nyní mohou okruh svých uživatelů používat pro více zemí a najít tak zákazníky nejen v jedné zemi, ale hned v několika vybraných zemích najednou.
• Zacílení na více měst: Pomáhá firmám oslovit lidi ve více městech na základě množství obyvatel.
o Umožňuje inzerentovi automaticky vybírat všechna města v zemi, regionu, nebo dokonce celosvětově na základě počtu obyvatel.
o Šetří inzerentům čas se zkoumáním vhodnosti města a zaměřuje se na propojování.
o Ve vybraných městech zobrazí Facebook reklamy přesně cíleným lidem.
• Přeshraniční vyhledávání obchodních vhledů (FBIQ Cross-Border Business Insights Finder): https://www.facebook.com/iq/tools-resources/cross-border-insights-finder
o Nový nástroj, který pomáhá podnikům všech velikostí prozkoumat a podnítit nové možnosti růstu tím, že poskytuje srovnávací údaje o zemích na základě výkonů minulých kampaní v platformách Facebook, Instagram a Audience Network.
Vzdělání a vzdělávání je vždy důležitým aspektem. Obzvlášť ale ve chvíli, kdy se podniky rozhodnou rozšířit svou působnost za současné hranice anebo přijmout nové zaměstnance. Proto Facebook vyvinul v rámci výukového portálu Blueprint e-learning kurz „Expandujte s Facebookem do světa“ (Expand Across Borders with Facebook), který podnikům umožní dozvědět se více o tom, jak ze své značky udělat značku globální.
Jedná se o jeden z mnoha kurzů dostupných prostřednictvím programu Blueprint, který byl zahájen v roce 2015 a od té doby pomohl vzdělat téměř 2 miliony lidí v tom, jak mohou prostřednictvím marketingu na Facebooku, Instagramu, Messengeru anebo službě Audience Network efektivně dosahovat kýžených obchodních výsledků.