Nezbývá než opět prohlásit, že Google+ je to nejlepší, co se mohlo přihodit uživatelům Facebooku. Tomu soutěž zkrátka svědčí.
Facebook je zatím počtem zaměstnanců méně než desetinový oproti obřímu Googlu. (Ale odhadovanou tržní hodnotou je více než poloviční…) Jenže Facebook provozuje jedinou a stejnojmennou službu, a tu zjevně nejlépe na světě. Přijde‑li Google s užitečnou novinkou na Google+, pak programátoři Facebooku přece nebudou jen tak nečinně sedět…
Ve středu Facebook uvedl nové tlačítko „Subscribe“, které čeští dobrovolníci prozatím (snad nepříliš smysluplně) přeložili jako „přihlásit odběr“; v jiných hláškách Facebooku se v češtině objevuje „přihlásit k odběru“ anebo „přihlášen k odběru“.
Tlačítko slouží dvěma příbuzným účelům. Najdete je jednak na profilech přátel — a to až se vám nová funkce spustí — a jednak na profilech úplně cizích lidí, ale jen u těch, kteří si tlačítko záměrně povolili.
Pokud jde o přátele, stiskem tlačítka vyvoláte nabídku, jež umožňuje upřesnit, kolik a které stavy přátel si přejete odebírat na svou hlavní stránku.
Nově však můžete jednostranně odebírat i stavy úplně cizích lidí, ale jen ty veřejné. A pozor, objevíte se tím mezi jejich odběrateli! Nejde tedy něčí stavy odebírat potají. (Na Twitteru to jde…) Kdokoli se na vašem profilu bude moci podívat, koho odebíráte (skrze odkaz pod profilovou fotkou).
Facebook novou funkcí dohání „dluh“ oproti Twitteru anebo Google+. Vedle souměrného „přátelení“ zavádí nesouměrné „sledování“ čili „odběr“.
Píšete‑li často veřejné stavy a chcete‑li umožnit úplně cizím lidem, aby se přihlásili k jejich odběru, musíte tuto možnost výslovně povolit — tlačítkem „Povolit odběratele“. Pak už nebudete musit — ani moci — jednotlivé zájemce o odběr schvalovat. Jedině můžete na následující stránce určit, kdo smí stavy komentovat, a zda chcete být na nové odběratele upozorňováni.
Nechcete‑li, aby vaše veřejné stavy mohl někdo určitý odebírat, zůstává jedinou možností zcela dotyčného na Facebooku zablokovat.
Sám Mark Zuckerberg má již přes pět milionů odběratelů. Dosáhl toho v tak krátkém čase však převodem příznivců ze své někdejší (dnes již přesměrované) stránky fanouškovské. Potřebný převaděč bude brzy zpřístupněn provozovatelům i jiných fanouškovských stránek. Převod příznivců na odběratele není povinným — je to jen možnost, jak se zbavit stránky založené jen proto, že dříve nebylo jiného způsobu jak na Facebooku vyhovět širšímu okruhu příznivců. Převodem na odběratele stránka zanikne a její obsah zmizí.