Opravdová konkurence, zabiják Facebooku a další superlativy se objevují na internetu k nové sociální síti Google+. Nová sociální síť vtrhla na globální internet jako uragán a dala jasně najevo, že se s ní musí do budoucna počítat.
Je to již poněkolikáté, co Google zkouší spustit svůj „vlastní Facebook“, ale až nyní s Google+ mu dávají experti největší šance.
Služba je postavena na třech základních kamenech – Kruhy, Setkání a Témata.
Kruhy
Hlavní vlastností Google+ je systém třídění kontaktů do kruhů podle zájmů nebo osobního vztahu. Základní nastavení nabízí rozdělení na členy rodiny, přátele, známé a tzv. lidi, kteří vám přijdou zajímaví, a chcete je sledovat. Hned při prvním přihlášení vás Google+ provede stručným návodem, jak si tyto kruhy nastavit. Jednoho člověka pak můžete zařadit i do více skupin (kruhů).
Při sdílení informací se pak můžete rozhodnout, jestli příspěvek uvidí všichni na webu, všichni ve vaší síti, pouze některé kruhy, případně pouze konkrétní osoby. Podle Googlu lidé projevují selektivní chování ke svému okolí i v běžném životě, a proto uživatelům stejnou možnost nabízí i v online světě.
Myšleno tak, že některé důvěrné informace chcete sdílet pouze s vašimi blízkými přáteli a rodinou nebo naopak pracovní věci pouze se svými kolegy. Ruku na srdce, asi žádný nadřízený by nebyl zrovna dvakrát nadšen, že jste do práce nedorazili kvůli hrozné kocovině anebo zbytečně nezahlcovat zeď přátelům kvůli pracovním věcem.
Google+ nabízí i možnost, jak si vlastní soukromí zkontrolovat. Na stránce uživatelského profilu naleznete funkci „podívat se jako“ – zde stačí napsat název kruhu, jméno konkrétního jedince nebo standardní volbu „kdokoliv na webu“ a ihned se dozvíte, co a s kým přesně sdílíte.
První návrhy na lidi pro vaše kruhy čerpá Google například z kontaktů Gmailu. Do budoucna plánuje integraci s více službami.
Setkání
Zabíjení volného času nebylo nikdy tak efektivní, jako s Google Hangout. Touto informací se „chlubil“ Google při uvedení nové sociální sítě. Jediným kliknutím na hlavní stránce se otevře nové okno, ve kterém se spustí obraz snímaný vaší kamerou.
Facebook včera také představil svůj vlastní video chat…
Abyste mohli začít používat video chat, je potřeba mít nainstalovaný Google Talk Plugin, který si služba vyžádá. Jakmile se do této služby přihlásíte, můžete vybraným kruhům zaslat informaci, že jste se začali lidově flákat a pozvat další kamarády na video chat. Pokud nevlastníte webkameru a máte jen mikrofon, můžete zahájit jen hlasový chat či jen psát pomocí klasických zpráv.
Témata
Služba Témata představuje zajímavý způsob, jak na webu vyhledávat zprávy, informace a média na témata, která vás zajímají, a jak zahájit konverzaci s vašimi kruhy.
Při první návštěvě služby Témata uvidíte kolekci zajímavostí, které jsou právě nyní oblíbené. Pokud vás nic nezaujme, můžete vyhledat jiné téma.
Jedná se o výběr toho, co sdílíte v Readeru, čemu dáváte +1 (stejné tlačítko jako Like na Facebooku), co tematicky vybírá služba Google News a to všechno na jednom místě. Samozřejmě nemusíte číst všechno a vytvořit si vlastní témata. Tak například pokud vás zajímá aktuální dění ve fotbale, stačí vyhledat klíčové slovo „fotbal“ a následně jej uložit jako zájem.
Proč používat Google+?
- a) Jednoduché nastavení soukromí, lepší správa skupin přátel
- b) Sdílení fotografií ve spojení s webovými fotogaleriemi Picasa
- c) Výborná mobilní aplikace pro Android
- d) Přehledné informace o tom, jaká témata sledujete
- e) Skupinové chatování
- f) Jednoduchý a přehledný design
- g) Integrace dalších služeb od Google (vše na jednom místě)
Otázkou u sociální sítě Google+ zůstává, jestli si nalezne u uživatelů dostatečnou popularitu, aby mohla zdatně konkurovat Facebooku, případně Twitteru. I když je projekt zatím ve fázi Beta, tedy veřejném testování, mnozí odborníci si od Google+ hodně slibují a věří, že tato služba neskončí stejným propadákem jako Google Buzz. Více informací o Google+ přineseme v dalších článcích.