Podle studie společnosti Bernstein Research, o níž informoval server Business Insider, již Google není u mladé generace synonymem pro vyhledávání na internetu. Studie ukazuje, že mladí lidé již téměř nepoužívají výraz "googlit", ale místo toho jednoduše říkají "vyhledávat".
Podle Marka Shmulika a dalších analytiků z Bernstein Research generace Z a zejména generace Alpha (lidé narození po roce 2010) již téměř nepoužívají sloveso "googlit". Místo toho dávají přednost výrazu "hledat/search". Analytici, které cituje Business Insider, říkají: "Mladší publikum 'vyhledává', nikoli 'googlí'".
Google je už prý zbytečný: generace Z se informuje jinde
Příslušníci generace Z často používají k vyhledávání informací namísto Googlu aplikace jako TikTok. Na TikToku hledají doporučení na restaurace a hotely a nechají si od influencerů představovat nové produkty.
Tento trend by mohl pro Google znamenat problém, protože už není používán jako synonymum pro internetové vyhledávání. Analytici Bernstein Research varují, že by to mohlo znamenat, že Google přestane být všudypřítomný, a mohl by tak ztratit technologickou a strategickou výhodu. Zároveň by to však mohlo Googlu pomoci lépe chránit svou značku (trochu chabá útěcha).
Gen Z: kdo to vlastně je?
Generace Z (zkráceně také Gen Z), označuje demografickou skupinu lidí narozených od konce 90. let do začátku roku 2010. Gen Z následuje po generaci Y, známé také jako mileniálové. Generaci Z tedy v současnosti tvoří mladí lidé ve věku přibližně 10 až 25 let.
Existují i další věkové skupiny, které mohou mít různé názvy v závislosti na definici. Generace Y (mileniálové) značí osoby narozené v 80. a 90. letech 20. století.
Generace před mileniály se často označuje jako generace X a zahrnuje lidi narozené v 60. až 80. letech 20. století. Generaci X předchází generace baby boomers, jednoduše označovaná jako "boomers", jejíž příslušníci se narodili po druhé světové válce ve 40. až 60. letech 20. století. A konečně existuje takzvaná tichá generace (silent generation), což jsou lidé narození před druhou světovou válkou.
Zdroj: Business Insider