Přejít k hlavnímu obsahu

Internetové revoluce

redakce 12.09.2013
info ikonka
Zdroj:

Hlavním médiem pro koordinaci velkých protestů a revolucí se stávají sociální sítě. Mladí lidé se nejprve sejdou na internetu, a pak teprve vyrážejí do ulic.

719 měst v 71 zemích bylo 15. října 2011 svědkem demonstrací tisíce lidí, kteří se pod heslem United for Globalchange (Jednotně za změnu světa) sešli, aby vyjádřili nesouhlas se sociální a ekonomickou nerovností ve světě. Tento den lze považovat za počátek nové protestní kultury, která má své centrum v sociálních sítích jako Twitter, Facebook nebo na YouTube. Mladí demonstranti vymysleli „hashtag“ #global change, který se poté na internetu používal pro koordinaci akcí. S plánováním protestních akcí na sociálních sítích už měli iniciátoři zkušenosti z organizace „Hnutí 15. října“ (15th October movement), zahrnující mimo jiné španělskou skupinu „Democracia real Ya“ (Skutečná demokracie), řecké hnutí „Empörten“ (pobouřeni), hnutí Occupy a další skupiny z arabských zemí.

Další informace o tomto trendu najdete v Chipu 10/2013, který výchází 20. září.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme