Většina lidí nakupuje na internetu především ze dvou důvodů. Pravděpodobně nejdůležitější jsou zde nízké ceny, které jsou často až o desítky procent nižší než v kamenných obchodech. Druhým důvodem je komfort – při nakupování není nutné obejít deset obchodů, aby nakupující získal přehled a vybral nejlepší zboží. Vše je zde dostupné na několik kliknutí přímo z pohodlí obývacího pokoje. Je ale nutné připomenout, že internetové nakupování má i svou temnou stránku – stačí si jen vzpomenout na celou řadu skandálů spojených s únikem osobních údajů a často i čísel kreditních karet, a to jak od obchodníků, tak i od zprostředkovatelů. Nedávno v této oblasti vytvořil smutný rekord eBay, který přišel o data přibližně 145 milionů zákazníků. Podle posledních informací zmizela jména, e-mailové adresy, poštovní adresy, telefonní čísla a šifrovaná hesla. Podle vyjádření společnosti ale nebyly odcizeny důležité údaje o platebních kartách. I tak však byly tyto údaje v krátké době po odcizení prodávány na internetu – podle dostupných informací až za 30 eur za jeden záznam.
Tyto úniky jsou ale nebezpečnou hrozbou, a to i v případě že uživatel nemá stejné heslo i u jiných služeb. Důležité také je, že v případě odcizení citlivých údajů rozhodně nejsou domácí banky tak vstřícné při vracení zneužitých prostředků jako finanční ústavy na západ od nás. Jak tedy platit na internetu, aby šlo o proces rychlý, bezpečný a pohodlný?
To vám prozradíme v článku v Chipu 10/2014, který vychází 19. září 2014.