Nevhodný e-mail – do spamu
První je důležité porozumět principům, jak inteligentní filtr v e-mailu funguje. Gmail, Seznam, ale i další, využívají strojové učení pro ochranu uživatelů před spamem. Jakmile vám ve schránce cinkne spam, filtr okamžitě prohlédá zprávu a pokud narazí na podezřelá klíčová slova či jinak rozpozná nevhodný obsah, spam umístí do speciální složky.
Právě díky tomu se e-mail za chodu učí, co je a co není spam. Pakliže vám tedy přijde spamová zpráva a e-mail ji nerozpozná, je na vás, abyste mu řekli, že jde o spam. To učiníte jednoduše tak, že zprávu přesunete do složky se spamem.
Někdy si e-mail není jistý a u doručené zprávy se rovnou raději zeptá, jestli ji nechcete přesunout do spamu. Nastat ale může i opačný problém – že klient sám očekávanou zprávu přesune do spamu. V takovém případě musíte zprávu ze složky spam přesunout do běžné složky, čímž AI dáte vědět, že tento e-mail od tohoto odesílatele je v pořádku.
E-maily nikdy neodstraňujte
Nikdy byste ale na první pohled jasné spamové zprávy neměli mazat, tedy přesouvat do koše. Pokud tyto e-maily jednoduše odstraníte, aniž byste je přesunuli do složky pro spam, filtr nemůže udělat žádný pokrok a příště může chybovat znovu. Proto je vhodné přesouvat nevyžádanou poštu do určené složky, aby se umělá inteligence mohla učit a zlepšovat.
Zdroj: Chip.de