Nedávejte souhlas
Předně něco k prevenci. Pokud objednáváte zboží na internetovém obchodě, jednou z kolonek, které zaškrtáváte (souhlas s obchodními podmínkami a podobně) je i souhlas se zasíláním „zajímavých a akčních nabídek“ formou e-mailu.
Pozor, tuto kolonku si vždy pečlivě zkontrolujte. Obchodníci totiž vymysleli fígl, jak obejít nepozorné zákazníky. Na některých e-shopech může kolonka říkat něco ve stylu „Přeji si dostávat upozornění…“, v takovém případě nechte položku nezaškrtnutou.
Můžete se však setkat se záporným sdělením typu „Nepřeji si dostávat upozornění…“ a v takovém případě musíte kolonku zaškrtnout.
Gmail: jak odhlásit odběr reklam?
Jak zamezit, aby se k vám reklama nedostávala, když už jste potvrdili odběr? Jednoduše tím, že jej odhlásíte. Mělo by to fungovat v každé e-mailové aplikaci, klíčový je totiž obsah e-mailu. Každá marketingová zpráva by měla obsahovat tlačítko pro zrušení odběru marketingových sdělení – jde pouze o tyto typy zpráv, nebojte, klasické potvrzení objednávky či faktury budete dostávat nadále.
Pokud ho nemůžete najít, je na čase využít funkci e-mailové aplikace ve vašem telefonu nebo počítači. Gmail umí v mobilním i počítačovém rozhraní rozpoznat tento typ zpráv a rovnou nabídne odhlásit odběr.
Na počítači hledejte nahoře modré tlačítko „Odhlásit odběr“, na mobilu stačí vysunout kontextovou nabídku „…“ a vybrat možnost „Odhlásit se z odběru“.
Funkci podporují i další e-mailové klienty, jako například Apple Mail (Pošta). Tato funkce je dostupná jak v aplikaci pro iPhone a iPad, tak i v desktopové aplikaci pro Mac. Najdete ji hned nahoře nad samotným e-mailem pod obligátním tlačítkem “Odhlásit odběr”.
Zdroj: Autorský text, 9to5Google