Internet celá řada firem i uživatelů považuje za území, kde lze vydělat velké množství peněz, nebo se anonymně vyřádit. Ani jedno z toho už bohužel neplatí a tak se může poměrně lehce stát, že během krátké doby zde může uživatel (nebo firma) snadno přijít o svou reputaci. S firmou už poté nemusí chtít nikdo spolupracovat a člověka s nevalnou pověstí zase příliš mnoho firem nezaměstná. Jak takovýto problém řešit a především jak mu předejít?
Většina lidí si myslí, že internet je anonymní médium, kde mohou řádit bez rizika odhalení. O to větším překvapením je, když se jejich chování „provalí“ i s násobnou ostudou. Na internetu lze totiž najít celou řadu služeb, které ukládají téměř kompletní historii a obsah www stránek – od Google Cache až po Web archive.
Otázkou tedy je – lze odstranit nebo alespoň minimalizovat stopy po nevhodném chování lidí či firem? A právě na tuto otázku najdete v článku o reputaci na internetu a její záchraně najdete, který je v Chipu 04/2015.