Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Její vývoj začal před čtyřiceti lety: nyní se hra pro legendární Commodore 64 blíží svému dokončení

Jiří Palyza 18.06.2023

Před čtyřmi dekádami začal mladý vývojář a nadšenec pracovat na hře pro C64. Nyní se zdá, že se blíží její dokončení. Proč to trvalo tak dlouho?

Kapitoly článku

V roce 1984 začal mladý Američan Mike Brixius pracovat na vývoji RPG hry pro legendární C64. Inspiroval se dobovými herními hity, ke kterým patřily například Ultima IV a Telengard. Jejich provedení a hratelnost byly na osmdesátá léta revoluční a Mike chtěl některé z jejích nápadů ve své vlastní hře ještě více rozpracovat.

Nemoc, služba v armádě a další jeho životní cesta od osmdesátých let mu v jeho vizi zabránily. To ho stále trápilo, a tak nakonec vyhrabal svůj desítky let starý projekt, oprášil stařičký Commodore a související vybavení, a pustil se do díla. Pevně věří, že vše dokončí do roku 2024.

Po čtyřiceti letech: nová hra pro C64 se má objevit v roce 2024

| Zdroj: YouTube/RavenWolf Retro Tech, "I started making this C64 game in 1984. It’s time to finish it!"

Naštěstí byl Mike při dokumentování svého započatého díla až extrémně pečlivý. Zaznamenal mapu, která byla inspirována hrou Dungeon and Dragons. Dále má k dispozici poznámky z tiskárny Commodore 64 včetně všech sestavovacích instrukcí i ručně psané poznámky s vysvětlením, jak vše fungovalo. Ručně si také popsal sady postav, využití diskového sektoru, menu, herní příkazy a další vybavení.

Prvotní kód si napsal ve strojovém jazyce, protože v té době nevěděl o existenci asemblerů. Nakonec je objevil a pokusil se vše obnovit na Commodore 128, a poté na Amize. Nikdy se mu ale nepodařilo vše zprovoznit. Části funkčního kódu jsou ještě na disketě, ale spousta z něj nefunguje společně.

Mike už má plán na dokončení první sestavy projektu, která by měla zahrnovat veškerý komentovaný zdrojový kód. Od této chvíle plánuje provádět čtvrtletní sprinty, aby se mu podařilo projekt dokončit.

Díky svému rozsahu by se projekt mohl stát unikátem a vynikajícím příkladem důkladného dokumentování vlastního kódu. Při návratu k odloženým projektům to do budoucna výrazně snižuje nutnost řešit záhady nebo znovu objevovat už nalezená řešení. Tak držíme palce.

Zdroj: Hackaday.com


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme