Na své konferenci Oracle OpenWorld oznámil Oracle aktualizaci služeb poskytovaných v rámci platformy Oracle Mobile Cloud. Hlavní novinku představují chatboty (asistenty pro komunikaci s člověkem v přirozeném jazyce) založené na technologiích umělé inteligence. Platforma Oracle Mobile Cloud zjednodušuje vývoj chatbotů, podporuje hlubokou analytiku, sjednocuje různé komunikační kanály (web, mobilní aplikace, hlasová komunikace) a umožňuje sdílet informace mezi jednotlivými kanály i chatboty. Podniky mohou chatboty využít jak pro komunikaci se zákazníky, tak i s vlastními zaměstnanci, a těsněji je zapojit do podnikových procesů.
Celosvětově se dnes používá více než pět miliard mobilních telefonů a vzhledem k rychlé expanzi mobilní ekonomiky se podniky snaží poskytovat kvalitní a personalizovanou zákaznickou zkušenost také při přístupu z mobilních zařízení. Společnost Oracle pomáhá podnikům reagovat na požadavky zákazníků a umožňuje jim hladce vytvářet a integrovat spolehlivé mobilní služby.
Umělá inteligence podporující novou verzi platformy Oracle Mobile Cloud zahrnuje strojové učení, kognitivní technologie, zpracování znalostí, nástroje pro podporu dialogů a rozpoznávání kontextu. Díky tomu lze na platformě vytvářet aplikace schopné automatické konverzace i v rozsáhlejším měřítku. Inteligentní chatboty Oracle využívají porozumění přirozenému jazyku (natural language understanding, NLU), které se stále zdokonaluje pomocí strojového učení; díky tomu dokáží chatboty stále lépe porozumět konverzaci s člověkem a pochopit, jaký problém chce uživatel řešit. Chatbot umí takový požadavek zpracovat a automaticky na něj zareagovat, přičemž do reakce integruje data získávaná z dalších podnikových aplikací.
Společnost Oracle poskytne podnikům také nástroj Bot Builder, který zjednodušuje vývoj dalších konverzačních robotů, protože při tom není potřeba programovat příliš mnoho kódu. Nástroj nabízí jednotné prostředí pro návrh i trénování modelů NLU, tvorbu dialogů pro tok konverzace a způsob, jak integrovat různé komunikační kanály a další data organizace. Vývojáři mohou pomocí tohoto nástroje testovat a nasazovat chatboty a řídit jejich životní cyklus. Sada aplikací také nabízí výkonné nástroje pro analýzu zákaznické zkušenosti a umožňuje podrobně porozumět využívání chatbotů i jiných mobilních komunikačních kanálů, řešit problémy s výkonem a personalizovat kontakt s koncovými uživateli.
Chatboty Oracle podporují řadu dnes nejpoužívanějších komunikačních kanálů a klientů pro messaging včetně Facebook Messenger, Kik, Skype a Slack. Podpora zahrnuje i současné digitální asistenty, jako je Amazon Echo, Amazon Dot a GoogleHome. Inteligentní chatboty Oracle poskytují také vývojová prostředí (vlastní a JavaScript), která umožňují zapojit je to dalších systémů, webových i mobilních aplikací pro chat a hlasovou komunikaci, jako je Apple Siri, GoogleVoice nebo Microsoft Cortana.
Další vývoj chatbotů na platformě Oracle bude probíhat i ve spolupráci se společností Chatbox. Do technologie Oracle Intelligent Bots v rámci platformy Oracle Mobile Cloud budou přidány funkce CHATBOX Instant Apps. Technologie Chatbox by měla usnadnit přenos kontextu mezi různými systémy a tvorbu speciálních rozhraní vhodných pro daný typ kontaktu, např. konverzačního robota, který bude pomáhat při vyplňování online formuláře. Systém pro zasílání zpráv Chatbox Instant Apps také podporuje integraci s dalšími aplikacemi pro komunikaci včetně Amazon Echo, Facebook Messenger a GoogleHome.