Automobilový průmysl nabírá vysoké tempo v oblasti digitalizace. Zatímco dříve se elektronické systémy aut obměňovaly v intervalu čtyři až pět let, dnes představují automobilky technické novinky nasazené v produkčních modelech i dvakrát ročně. Navíc se nové asistenční systémy a technologie na propojení vozu s internetem neobjevují jen v nejdražších top modelech jednotlivých značek, ale stále častěji i ve vozech (nižší) střední třídy. Spíše výjimečně jsou ale pokročilé asistenční a multimediální systémy propojené s internetem součástí základní výbavy vozu. Nejčastěji se jedná o příplatkovou výbavu, za kterou si automobilka nechá velmi dobře zaplatit. Výsledná cena vozu, vybaveného například adaptivním tempomatem, asistentem pro jízdu v pruzích, navigací využívající mapy Google a LTE modemem s vlastní Wi-Fi vyšplhá o mnoho desítek tisíc. O to více se při pořízení nového vozu vyplatí nastudovat si, co jeho pokročilé technologie zvládnou, v jakých krizových situacích mohou pomoci a o kolik zvýší komfort cestování.
Měli jsme možnost vyzkoušet si nový Mercedes třídy E a dva nejnovější modely Audi: A5 a SQ7 – tři vozy vybavené nejmodernějšími asistenčními systémy pro bezpečnější a pohodlnější jízdu. Která z automobilek je ve vývoji dál a kde mají systémy na pomezí autonomního řízení svoje slabiny? Dočtete se v únorovém Chipu.