Spolupráce obou firem se datuje už od loňského roku. Nyní čínský obr zaplatil 156 milionů dolarů za získání 51% podílu v divizi Fujitsu Client Computing Limited (FCCL). FCCL je pobočkou společnosti Fujitsu, která se věnuje vývoji, výrobě a prodeji PC a tabletů. Vznikne tzv. joint venture = společný podnik, ve kterém bude Lenovo vlastnit 51 % akcií, Fujitsu 44 % a zbylých 5 % pak Japonská rozvojová banka. Produkty (PC a tablety) vyvinuté a vyrobené společným podnikem FCCL se budou distribuovat po celém světě i nadále pod značkou Fujitsu a Fujitsu bude také tyto zákazníky obsluhovat sama nebo přes svou síť partnerů. Pouze v Japonsku bude FCCL prodávat své produkty napřímo, tedy ne přes Fujitsu Ltd. I na tomto trhu si ale výrobky podrží značku Fujitsu.
Proč si Lenovo hledá nové cesty pro zvýšení své přítonosti na PC trhu není těžké uhádnout. Lenovo nedávno v prodejích počítačů předjela společnost HP: Je tedy zřejmé, že ambiciózní Číňané chtějí získal prvenství zpět a opět se vrátit na špičku v prodejích výpočetní techniky. Vytvoření společného podniku s divizí Fujitsu jim v tom má pomoci.
Lenovo údajně plánuje opustit výrobu mobilních telefonů pod vlastní značkou a aktivity spojené s touto oblastí ponechat na divizi Motoroly, která ponese dále mobilní prapor. Navíc v prodejích mobilní techniky má Lenovu právě pomoci její faktické ovládnutí divize Fujitsu Client Computing. Výhody by to Lenovu mělo přinést i v oblasti serverové techniky.
Je těžké odhadovat, kdy a zda vůbec Lenovo opět získá první příčku v prodejích PC a předežene mastodonta HP. Fujitsu Client Computing v globálním měřítku až tak velká není a v tabulkách prodejů, které vytváří analytická společnost Gartner, nefiguruje mezi šesti prvními (ve třetím kvartále 2017 to byly firmy HP, Lenovo, Dell, Asus, Apple a Acer Group), ale „někde dole“ mezi ostatními (Others). Na druhou stranu má silnou pozici v korporátních dodávkách a její PC stroje jsou oceňovány především mezi firemními klienty, což by se mohlo Lenovu hodit.
Čas tedy teprve ukáže, zda investice do společného podniku s Fujitsu byla pro Lenovo přínosem.