Že se dá zhruba 3,5 miliardy vyhledávacích dotazů denně využít nejen k vydělávání peněz za reklamu, ale i ku prospěchu široké veřejnosti, by měl dokázat projekt Googlu s názvem Chřipkové trendy (anglicky Flu Trends). Co se za ním skrývá? Miliony lidí po celém světě hledají denně zdravotní informace on-line. Během chřipkové sezony probíhá více vyhledávání souvisejících s chřipkou, během alergenové sezony více vyhledávání souvisejících s alergiemi a během léta zase uživatelé více vyhledávají informace související se slunečními spáleninami. Google vysledoval úzký vztah mezi tím, kolik lidí vyhledává témata související s chřipkou, a kolik lidí ve skutečnosti symptomy chřipky má. Ne každý, kdo zadá do vyhledávače slovo „chřipka“, je ve skutečnosti nemocný, ale všechny vyhledávací dotazy související s chřipkou celkově vytvářejí určitý vzor.
Odhad výskytu chřipky na mapě Google Earth. ČR bohužel zatím nebyla do průzkumu zahrnuta.
Jak se Googlu daří odhadovat vývoj chřipkových epidemií a jak celý systém vylepšuje svou výkonnost se dozvíte v Chipu 04/2015.