Přejít k hlavnímu obsahu

Mnoho uživatelů to dělá špatně, nebuďte mezi nimi: které e-maily byste neměli mazat?

Jiří Palyza 24.02.2025
Elektronická pošta a uživatel s notebookem
info ikonka
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí umělé inteligence)

Některé e-maily, které se objevují v našich schránkách, jsou skutečně otravné. První, co s nimi většina uživatelů hned udělá, je jejich vymazání. Není to ale dobrý nápad. Vysvětlíme, kterých e-mailů se to týká a proč je dobré je nemazat.

Kapitoly článku

Využijte nevyžádanou poštu k lepšímu tréninku spamového filtru

Ano, tušíte správně, jde o spam. Inteligentní filtry, které dnes mnoho aplikací pro elektronickou poštu zahrnuje, zajišťují, že většina nevyžádané pošty končí přímo ve složce, která je k tomu určena.

Občas se ale někteří zástupci nevyžádaných zpráv přeci jen do složky příchozí pošty dostanou. Samozřejmou reakcí, kterou provede většina uživatelů, je jejich okamžité odstranění.

To ale nemusí být zrovna nejlepší způsob, jak trénovat spamový filtr. Spam patří do vyhrazené složky, aby se filtr poskytovatele elektronické pošty mohl učit, jaký typ příchozích zpráv považujete za nevyžádanou poštu.

Pokud takové zprávy jednoduše ihned odstraníte, aniž byste je přesunuli do složky spamu, filtr nijak netrénujete a nebude se pro další přímé řazení příchozí nevyžádané pošty nijak zlepšovat.

Mohlo by vás zajímat

Jak se s nevyžádanou poštou správně vypořádat

Abyste do budoucna snížili riziko otevření nevyžádané pošty, která se objevuje ve složce příchozích zpráv, a také snížili její objem, je vhodné příslušný spam přesunout do jemu určené složky. V závislosti na řešení poštovní aplikace, kterou používáte, to lze provést buď jednoduše přetažením, nebo přímo pomocí tlačítka u konkrétní položky.

Vyhrazenou složku pro nevyžádanou poštu poskytovatelé nazývají různě. Bývá to "Nevyžádaná pošta", "Spam koš", nebo jednoduše "Spam". Přesunutím nechtěných zpráv do této oblasti budete trénovat spamový filtr, který se vám časem odvděčí mnohem lepší detekcí nevyžádaných zpráv a jejich automatickým řazením tam, kam patří.

Také se vyplatí čas od času si složku nevyžádané pošty prohlédnout a podívat se, zda tam náhodou nepřistál některý z e-mailů, který tam naopak nepatří. Už se mnohokrát stalo, že uživatelé pátrali po očekávané zprávě, kterou neobdrželi, a ta byla přitom z nějakých důvodů omylem přeřazena rovnou do spamu.

Zdroj: Clean Email, Tech Radar


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme