Využijte nevyžádanou poštu k lepšímu tréninku spamového filtru
Ano, tušíte správně, jde o spam. Inteligentní filtry, které dnes mnoho aplikací pro elektronickou poštu zahrnuje, zajišťují, že většina nevyžádané pošty končí přímo ve složce, která je k tomu určena.
Občas se ale někteří zástupci nevyžádaných zpráv přeci jen do složky příchozí pošty dostanou. Samozřejmou reakcí, kterou provede většina uživatelů, je jejich okamžité odstranění.
To ale nemusí být zrovna nejlepší způsob, jak trénovat spamový filtr. Spam patří do vyhrazené složky, aby se filtr poskytovatele elektronické pošty mohl učit, jaký typ příchozích zpráv považujete za nevyžádanou poštu.
Pokud takové zprávy jednoduše ihned odstraníte, aniž byste je přesunuli do složky spamu, filtr nijak netrénujete a nebude se pro další přímé řazení příchozí nevyžádané pošty nijak zlepšovat.
Jak se s nevyžádanou poštou správně vypořádat
Abyste do budoucna snížili riziko otevření nevyžádané pošty, která se objevuje ve složce příchozích zpráv, a také snížili její objem, je vhodné příslušný spam přesunout do jemu určené složky. V závislosti na řešení poštovní aplikace, kterou používáte, to lze provést buď jednoduše přetažením, nebo přímo pomocí tlačítka u konkrétní položky.
Vyhrazenou složku pro nevyžádanou poštu poskytovatelé nazývají různě. Bývá to "Nevyžádaná pošta", "Spam koš", nebo jednoduše "Spam". Přesunutím nechtěných zpráv do této oblasti budete trénovat spamový filtr, který se vám časem odvděčí mnohem lepší detekcí nevyžádaných zpráv a jejich automatickým řazením tam, kam patří.
Také se vyplatí čas od času si složku nevyžádané pošty prohlédnout a podívat se, zda tam náhodou nepřistál některý z e-mailů, který tam naopak nepatří. Už se mnohokrát stalo, že uživatelé pátrali po očekávané zprávě, kterou neobdrželi, a ta byla přitom z nějakých důvodů omylem přeřazena rovnou do spamu.
Zdroj: Clean Email, Tech Radar