Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Model předplatného všude: výrobce myček nádobí chce další peníze za speciální funkce

Josef Mika 16.10.2024
info ikonka
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí AI)

Předplatné je v současné době populární obchodní model, především tedy pro výrobce. Zvykáme si na něj už nejen u softwaru, ale i u řady výrobků, kde bychom to dříve nečekali, například v automobilech. Nově na tom chce vydělat i výrobce kuchyňského vybavení.

Kapitoly článku

V dnešní době si lidé, kteří si kupují produkt, často nekupují zároveň všechny funkce, které byly dříve standardem. Například vyhřívání sedadel bylo v některých modelech BMW k dispozici pouze jako placené předplatné, než společnost po kritice od této pochybné praxe (naštěstí) ustoupila.

Nyní se objevil nový příklad podobného přístupu ve Švýcarsku, v oblasti, kde bychom to nečekali – u kuchyňského vybavení jako je myčka nádobí. Nájemníkovi v pronajímaném bytě se porouchala stará myčka a společnost spravující nemovitosti mu poskytla nový spotřebič místní značky V-Zug. Instalatér myčku připojil a nájemník měl spravovat software spotřebiče prostřednictvím vlastní aplikace na smartphonu.

Stroj nabízí další programy – ale pouze za příplatek

myčka nádobí V-Zug
info ikonka
Zdroj: V-Zug
Myčka nádobí od výrobce V-Zug

Zatím tedy vše v pořádku. O několik týdnů později však přišlo překvapení. "Zjistili jsme, že jsou k dispozici nové funkce. Ty jsou však za paywallem," říká nájemce. Cena: 12 švýcarských franků ročně (tedy zhruba 320 korun).

Za tyto příplatky si nájemce mohl pořídit programy jako "Intenziv Plus" nebo "Nejnáročnější mycí režim", stejně jako programy na čištění pivních sklenic nebo hraček vhodných do myčky. K dispozici byla také možnost předehřevu talířů pomocí myčky. Nájemce se rozhodl, že tuto možnost nevyužije.

Mohlo by vás zajímat

Ostatní výrobci chtějí i nadále nabízet aktualizace a funkce zdarma

Výrobce – švýcarská společnost V-Zug – uvedl, že takové modely předplatného jsou skutečně integrovány do jeho nejnovějších myček nádobí, praček a sušiček. Spotřebitelé tak mohou „flexibilně“ využívat funkce svých spotřebičů.

V-Zug také vysvětlil: "Tento model jsme představili nedávno a nabídky V-Upgrade se již těší velké oblibě." Jak ukazuje i tento příklad, doplňkové programy jsou k dispozici za pouhý jeden frank (v přepočtu 26 korun) měsíčně. V budoucnu by však mohly být možné i úpravy na míru.

Známí značkoví konkurenti, jako je Miele, prodávají také chytré spotřebiče, které nabízejí volitelné doplňkové funkce. Společnost Miele uvedla, že všechny doplňkové možnosti a aktualizace na jejích výrobcích lze aktivovat prostřednictvím interní aplikace – bezplatně a trvale. Také výrobce Electrolux sdělil, že v současné době nenabízí žádné placené předplatné."

Zda se tedy nový krok společnosti V-Zug uchytí a spotřebitelé si zvyknou na nejrůznější předplatná za nové funkce, se teprve uvidí. Doufáme, že to je spíše slepá ulička.

Zdroj: SRF


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme