O zdražování Netflixu jsme mohli v posledních dnech číst na mnoha internetových portálech. Obsah příspěvků se téměř vždy skládá z dobrých, ale i špatných správ. Tou dobrou je, že Netflix prozatím zvyšuje ceny pouze v USA, tou špatnou že to bude pravděpodobně velmi rychle následovat i v dalších regionech, jak už to bylo i v minulosti. Netflix ale nebude jedinou platformou, která bude dražší.
Od 2. února si připlácejí také zákazníci Sky a zájemci o předplatné DAZN. Streamovací služby jsou stále dražší. Není ale úplně jisté, zda si tím poskytovatelé skutečně pomohou.
Rodiny s nižšími příjmy si už nebudou předplatné pořizovat
Dražší předplatné krátkodobě může zvýšit příjem z poskytovaných služeb. Z dlouhodobého hlediska je ale docela možné, že se zákazníci od Netflixu, Sky, DAZN a dalších streamovacích služeb odvrátí, protože si drahou online zábavu už nebudou moci dovolit.
Se stále rostoucími cenami se potýkají zejména domácnosti s nižšími příjmy. V době vysokých cen potravin, pohonných hmot a energií si lidé dvakrát rozmyslí, zda je platba za předplatné Netflixu zrovna nutná.
Trh se streamovacími službami je navíc stále více roztříštěný. Uživatelé Netflixu nemají pouze tuto službu, ale často využívají i předplatné Amazon Prime Video, Disney Plus a pro sportovní přenosy mohou sáhnout i po Sky nebo DAZN. Až se mnohé streamingy zdraží, nejeden seriálový fanoušek se už jejich třídění nevyhne.
Sky, DAZN, Netflix: uživatelé očekávají jedinečný a poutavý obsah
Společnost Sky také svým stávajícím zákazníkům zvýšila ceny. | Zdroj: Skysports.com
Motivací pro platbu předplatného streamovacích služeb je zpravidla obsah. Pokud se ale zvýší jeho cena, u mnoha uživatelů vzrostou i z toho plynoucí očekávání od zvýšení kvality obsahu. Podobné je to i v případě sociálních sítí, kde se po náznacích plánů na zpoplatnění rozpoutaly živé debaty. Zdůvodnění společností pro zvýšení nákladů, které se opírá o "investice do rozmanitosti programů a jejich dalšího vývoje", tak někteří uživatelé moc vážně neberou.
Netflix potřebuje peníze pro zavedení nových formátů
Streamovací gigant vkládá do nových produkcí spoustu peněz. Společnost Ampere Analysis odhaduje, že v roce 2022 za nový obsah celosvětově utratí více než 230 miliard USD. V investicích do video obsahu Netflix předčí pouze společnosti Disney a Comcast. Píše se o tom na webu ampereanalysis.com v příspěvku "Content spend sees double digit growth and reaches $220 billion in 2021, driven by SVoD services".
Netflix a jeho základna předplatitelů jsou závislé na novinkách
Otázkou zůstává, zda platforma dokáže i nadále přinášet dostatek slibných, atraktivních a poutavých filmů, seriálů a dalších pořadů. Právě na to jsou z velké části příjmy z předplatného Netflixu využívány, jak nakonec společnost už opakovaně zdůrazňovala v minulosti.
V opačném případě mohou zklamaní uživatelé v USA své předplatné zrušit. Podobně jako předplatitelé čeští, pokud zvýšení cen dorazí i k nám. Nakonec je zřejmé, že zvýšení cen za streamovací služby je pro mnoho společností nezbytným logickým krokem. Špatnou zprávou pro ně je, že mnozí uživatelé s tím velmi pravděpodobně nebudou souhlasit.