Cílem tohoto spotřebitelského výzkumu, který byl uskutečněn na vzorku 802 respondentů, bylo zjistit aktuální vztah a postoje českých zákazníků k nákupům na internetu. Jeho výsledky jsou zajímavé: Podle něj si některé druhy zboží dokonce Češi častěji pořizují online než v kamenných obchodech – týká se to například knih, počítačů nebo elektroniky. Na internetu jim naopak chybí drogerie. A jaké byly tedy jeho výsledky?
Není žádným překvapením, že vztah většiny lidí k nakupování na internetu je pozitivní. U renomovaných obchodů se nemusí bát o solidnost a úspora finančních prostředků se vždy hodí.
Pozitivnější vztah mají ti bohatší, pro které je internet běžnou součástí života.
Nejraději na internetu uživatelé nakupují drobnější dárky a elektroniku. Naopak poměrně rezervovaný vztah mají k potravinám – služby které nabízí například Tesco nebo Rohlík se zatím v masivním měřítku neprosadily. Zde je ale nutné podotknout, že průzkum nebral v úvahu služby nabízející rozvoz jídla s rezervací přes web.
I přes výšeuvedený rezervovaný vztah k on-line nákupu potravin uživatelům v průzkumu chyběly právě internetové obchody s potravinami, následované drogérií.
Logickou motivací pro výběr obchodu je nízká cena, nakupující ale ocení i dopravu zdarma nebo slevu na další nákup. Naopak významných bariér pro nákup existuje celá řada, většinu z nich ale mohou internetové obchody bez problémů řešit.
Další podrobnosti najdete na webu společnosti Acomware.