Poté, co se minulý týden objevily informace o možném prodeji Honoru, dceřiné firmy Huawei, byly následně zamítnuty. Nyní ale Reuters přichází s dalšími novinkami, které se týkají možné obchodní transakce. Zatím se neví úplně přesně, o co vlastně jde, ale vše nasvědčuje tomu, že Huawei jedná o prodeji části svých aktivit, které se týkají smartphonů Honor.
Huawei: nyní to tedy pokračuje
Po uvalení amerických sankcí se Huawei restrukturalizuje. | Zdroj: Janitors/Foter.com
Značka Honor byla společností Huawei založena v roce 2013. Její podnikání ale většinou vždy fungovalo nezávisle na mateřské firmě. Huawei jedná s Digital China Group, hlavním distributorem smartphonů Honor, ale i dalšími potenciálními zájemci o prodeji části svých aktivit, týkajících se právě dceřiné značky. To by mohlo přinést až 3,7 miliardy USD.
Kvůli sankcím, které na Huawei uvalila americká vláda, přehodnocuje čínský výrobce své priority. Místo brandu Honor, kterým cílila na mladé lidi a jehož produkty jsou v oblibě vzhledem k jejich dobrému poměru ceny k výkonu a kvalitě smartphonů, se chce Huawei do budoucna více zaměřit na své telefony vyšší třídy.
Ještě není úplně jasné, co vše se vlastně bude prodávat. Nabídka může zahrnovat značku Honor, výzkumné a vývojové kapacity, a související řízení dodavatelského řetězce.
Bude Honor nakonec prodán?
Digital China, hlavní zájemce o odkoupení aktivit Honoru, je také hlavním favoritem pro potenciální obchod. O Honor projevili zájem ale také další zájemci: čínský výrobce elektroniky TCL a konkurent v oblasti smartphonů, Xiaomi.
Huawei i TCL odmítly celou věc komentovat. Digital China a Xiaomi na žádosti o komentář neodpověděly.