Generální ředitel společnosti Intel, Pat Gelsinger, se nechal slyšet, že prognózy ohledně konce čipové krize nejsou veselé. Pro stanici CNBC řekl, že jeho původní odhad se zřejmě nevyplní. V minulosti vystupoval se stanoviskem, že krize se potáhne až do roku 2023.
Vzhledem k aktuální situaci ve světě, válce na Ukrajině a extrémní finanční recesi se předpokládá, že potíže potrvají až do roku 2024. Nejde prý jen o znovu vypuknuvší covidovou pandemii v Číně, ale také o enormní nápor na výrobní linky, které se častěji opotřebují a vyžadují servisní zákrok.
Playstation 5 pořád není k dostání
PlayStation 5 se prodává ve dvou verzích, ani v jedné však není dostupný | Zdroj: Sony PlayStation
A to představuje obrovský problém zejména pro výrobce herních konzolí a grafických karet. Zdaleka největším smolařem je v tomto ohledu Sony a její PlayStation 5. Konzole kroutí již druhý rok na trhu, nedostatek dodávek však přetrvává a to tak, že někteří zákazníci čekají na svou “herní stanici” i 12 měsíců. Zrovna radostně tak nepůsobí ani brzký start prodeje headsetu pro virtuální realitu PSVR2, který ještě zkomplikuje výrobní kapacity. Marketingové oddělení Sony přitom jede na maximální výkon a dělá svou práci dobře – skoro dvouleté zařízení propaguje všude možně, vydává nové herní tituly a odhaluje příslušenství v roztodivných barevných kombinacích.
O mnoho lépe na tom nejsou ani Xbox od Microsoftu a Switch od Nintenda. Obě konzole však v prodejích přeskočily PS5. Ještě trochu odlišná situace panuje také v segmentu grafických karet od Nvidie a AMD. S trochou nadsázky se dá říct, že co bylo, to zmizelo a akutní nedostatek šponuje cenu vlajkových komponent klidně i o 100 %. To se hodí překupníkům, kteří s kartami a dalším herním hardwarem vesele kupčí a staví spotřebitele do neférové pozice.
Zdroj: CNBC