Většinou jde o softwarovou záležitost, ale může jít i o problém se senzorem, například o jeho špatnou kalibraci. Příčinu často odstraníte v nastaveních, kdy jste omylem aktivovali uzamčení displeje na výšku. Pokud nastavení chcete zkontrolovat, stáhněte dolů lištu s oznámeními a nastavením, kde máte možnost nastavit jas displeje, Wi-Fi, Bluetooth a podobně. Najdete zde většinou i ikonu »Automaticky otočit«, případně »Portrét«.
Po kliknutí na tuto ikonu se možnost otáčení obrazu na displeji znovu aktivuje. Když pak přetočíte smartphone do polohy na šířku, měl by se obraz otočit. Pokud se tak nestane, je možné, že je problém se senzorem otáčení – gyroskopem. Máte-li smartphone Galaxy, můžete gyroskopit ověřit tak, že otevřete aplikaci pro telefonování a místo čísla zadáte kód „*#0*#“ (bez uvozovek a mezer). Otevře se nabídka, kde najdete i část nazvanou »Sensor«, a pod »Gyroscope Sensor« by se měly měnit hodnoty, pokud se smartphonem hýbete. Gyroskop můžete kalibrovat pomocí »Gyro Selftest«. Jestliže se nezdaří ani tento pokus, jde patrně o hardwarovou závadu a měli byste kontaktovat servis nebo prodejce.