Až donedávna nebyl problém používat různá chytrá zařízení Huawei z kategorie "wearables" (chytré hodinky, fitness náramky apod.) s propojenou aplikací Health-App na telefonech jiných výrobců, například Samsung, Xiaomi, OnePlus a Google Pixel. V posledních dnech se ale zvyšuje počet stížností uživatelů. Při spuštění aplikace se zobrazuje chybová hláška informující, že pro další úspěšné používání aplikace na smartponech jiných výrobců bude nutné instalovat novou verzi prostřednictvím Huawei Mobile Services. O novince informoval server PhoneArena.
Odpověď servisních pracovníků společnosti Huawei doporučuje stažení aplikace Huawei Health App z AppGallery, což je náhrada obchodu Google Play v Huawei. Pro mnohé to ale znamená, že si musí nejprve z webových stránek výrobce stáhnout AppGallery. Některým uživatelům se také doporučuje nejprve odinstalovat Huawei Mobile Services, a až poté zopakovat stažení v AppGallery.
I když to vypadá, že řešení navržené společností Huawei mělo pro mnoho uživatelů očekávaný efekt, jiní uživatelé "nositelných" chytrých zařízení hlásí, že jejich produkty ve spojení se smartphony jiných výrobců nefungují.
Problémy s Huawei "wearables": chyba nebo kalkul výrobce?
Mnoho uživatelů hlásí, že nositelná zařízení jako například Huawei Band 3, najednou nejsou kompatibilní s jinými smartphony.
Někteří uživatelé se domnívají, že se nejedná o chybu, ale malý trik Huaweie. Nakonec jsou všichni, kdo chtějí spárovat své chytré hodinky nebo fitness náramky s mobilními telefony jiných výrobců, závislí na používání AppGallery. Někteří v tom vidí mazaný krok Huawei směrem k většímu protlačení vlastní alternativy obchodu s aplikacemi. Pravděpodobnější se však zdá, že jde o skutečně o chybu.