Generativní umělá inteligence umožňuje vytvářet obsah snadněji než kdykoli předtím, což může vyvolat otázky ohledně důvěryhodnosti toho, co vidíme v on-line prostoru. Proto v následujících měsících Google připraví nový způsob, který pomůže obrázky vyhodnocovat.
Funkce "About this Image" zjistí o snímku co nejvíce informací. Například to, kdy se dodtal do on-line prostoru a zda s ním bylo manipulováno. | Zdroj: TZ Google.
Pomocí nástroje "About this Image" ve vyhledávání bude možné zjistit důležité souvislosti, například kde jinde byl obrázek zobrazen, nebo kdy a kde se objevily obrázky podobné. Google může například zjistit, kdy ho poprvé zaindexoval, jak původně vypadal, na jakých on-line platformách (zpravodajské weby, sociální média a weby pro ověřování faktů) už se objevil a kdy.
Tyto základní informace mohou uživatelům pomoci určit, zda je obrázek důvěryhodný nebo zda je nutné jej důkladněji prozkoumat. Nástroj by měl být dostupný do konce roku a budete ho moci používat v aplikaci Lens, v aplikaci Google nebo v prohlížeči Chrome. Bude k dispozici nejprve v USA v angličtině.
Google bude označoval obrázky vygenerované umělou inteligencí a upozorní na to. | Zdroj: TZ Google.
Google bude také používat značky k označení snímků vygenerovaných umělou inteligencí. Ta má poskytnout kontext, pokud se s obrázkem setkáte mimo platformy Googlu. Tvůrci a vydavatelé budou mít možnost přidávat podobné značky. To znamená, že uživatelé uvidí ve vyhledávání na Googlu u obrázků značku, podle které bude jasné, že byly vygenerované umělou inteligencí. Přidají se i další společnosti, jako Midjourney a Shutterstock.
Zdroj: Google Twitter, Google blog