Vánoce u Vodafonu
Vodafone zveřejnil svou statistiku jako první a tvrdí v ní, že využití datových služeb vzrostlo oproti loňsku o 55 %. V řeči čísel, prodatováno bylo klienty operátora 2,128 TB, přičemž největší špička přišla po 21. hodině. Fascinující je, že přestože počet SMS meziročně klesá, u Vodafonu jde o největší denní počet SMS za celý rok.
Zdroj: @Vodafone_CZ / XVyužití datových služeb vzrostlo oproti minulému roku o 55 %, jde o dlouhodobý trend. Volání je na Štědrý den srovnatelné s jinými dny. Přestože počet SMS meziročně klesá, jde o největší denní počet SMS za celý rok.
— Vodafone ČR (@Vodafone_CZ) December 25, 2023
Migrační krize spojená s válkou na Ukrajině přinesla i letos to, že se na Vánoce z Česka volá nejčastěji právě na Ukrajinu – více, než třeba na Slovensko nebo do Německa. A to přestože Ukrajinci po novu slaví Vánoce až dnes, tedy 25. prosince.
O2 a T-Mobile: Největší nápor na síť nejsou Vánoce
„Trend se během let změnil, Vánoce a Nový rok už skutečně nejsou nejvytíženější dny v síti,“ uvádí O2. Statistika, která může celou řadu lidí překvapit, hovoří o tom, že Vánoce skutečně nepředstavují pro síť modrého operátora takovou zátěž, jako jiné dny během roku.
Dle průzkumu O2 je Štědrý den z hlediska spojených hovorů srovnatelný s běžným víkendovým provozem, nepředstavuje tedy nic zásadního. O2 naopak mnohé překvapí, protože dle jeho statistik bylo v letošním roce nejvytíženějším dnem z hlediska telefonování v jeho síti 4. září, v těsném závěsu pak 30. červen.
To jsou dny, které představují začátek a konec školního roku. Jde o dny, kdy novopečení školáci nejčastěji volají a píší svým příbuzným, jak se jim líbilo ve škole. Naopak v červnu patří tento den k vytíženým i proto, že na konci školního roku studenti všech věkových kategorií informují své nejbližší o výsledku závěrečného vysvědčení.
Co se týče Štědrého dne, i modrý operátor ukazuje, že nadále roste objem datového provozu. Nadále však platí, že ani v této disciplíně vánoční den nepředstavuje žádný rekord. Objem přenesených dat z mobilních terminálů je prý o Štědrém dni v průměru o 10 % nižší než v běžném víkendovém provozu.
Podobnou statistiku uvádí i T-Mobile. Ten ve sdělení médiím píše, že datový provoz na 24. prosince vzrostl meziročně o 24 % a volalo se opět méně, konkrétně o 5,5 % (uskutečněno prý bylo 7,8 milionu hovorů). I on však dodává, že nejvytíženější den byl letos první školní den, kdy bylo provedeno 17,4 milionu hovorů.
Zdroj: Vodafone, T-Mobile, O2