Jak šel čas s Half-Life
První Half-Life obohatil videoherní historii v roce 1998 a šlo o absolutní revoluci. Příběh byl vyprávěn přímo v enginu, nikoliv pomocí cutscén, nabízel i z dnešního pohledu extrémně propracovaný svět i herní mechaniky, ať už šlo o chování nepřátel nebo efekty zbraní.
Příběh o teoretickém fyzikovi, který se rozhodne v dystopické budoucnosti pomoci skomírající planetě Zemi napadené mimozemskou civilizací, uhranul miliony hráčů po celém světě. Tak moc, že v roce 2004 dorazil očekávaný druhý díl a o dva, respektive tři roky přišla ještě dvě menší příběhová rozšíření.
Tehdy, v roce 2007, na dlouhou dobu shon kolem Half-Life utichl. Klidné vody rozčeřil až v roce 2020 spinoff nazvaný Alyx, který nabízel jen mírné příběhové pomrknutí a byl dostupný pouze pro VR headsety na počítači. Opravdové, plnohodnotné třetí pokračování však nikde.
Half-Life 3: vyjde někdy?
Možná až do dnešních dní. Fanoušci na internetu objevili v životopise jednoho videoherního dabéra celkem novou zmínku o projektu „White Sands“ od Valve se zatím nespecifikovaným datem vydání. Nejmenovaný dabér v minulosti pracoval i na dabingu pro hry Starfield, Fallout 76, Valorant či Call of Duty: Vanguard.
Jako největší indicie pro hráče je označení „White Sands“. To je název přírodní rezervace v Novém Mexiku v USA. Nedaleko White Sands je také umístěno testovací středisko NASA. Ve fiktivním vesmíru Half-Life sídlí ve White Sands organizace Black Mesa, tajný vládní projekt pro výzkum teleportace a mimozemského života.