Torres EVX je s napětím očekávaný sourozenec modelu se spalovacím motorem, který jsme otestovali loni na podzim. Zvenčí elektrickou verzi bezpečně poznáte podle zakryté masky s velmi efektním, přerušovaným pruhem diodových světel a možná i podle mírně upravené grafiky zadních světel. Vlivem umístění akumulátoru v podlaze (jde o velmi bezpečný typ LiFePO4) má verze EVX o několik cm nižší světlou výšku.
Přepracovaný interiér
Zásadní změny ale nastaly uvnitř vozu. Torres EVX má přepracovanou středovou konzoli s řadou odkládacích přihrádek a bezdrátovou nabíječkou, zcela zmizel spodní displej na ovládání klimatizace a veškeré ovládací prvky jsou nyní k dispozici na dotykovém displeji s úhlopříčkou 12,3“. Stejně velký je také displej přístrojového panelu. Tlačítka najdete jen na volantu, který je také jiný než v benzinovém Torresu. Namísto zvláštně tvarovaného „knedlíku“ má elektrický Torres do ruky dobře padnoucí kruhový volant se zploštěním ve spodní části.
Prostor pro posádku je velkorysý, sedadla pohodlná a řidič má dobrý výhled ve všech směrech, který je možné umocnit příplatkovým 360° kamerovým systémem. Zadní parkovací kamera s HD rozlišením je ve standardu.
Ovládání na dálku nečekejte
Ovládání funkcí vozu je v zásadě přehledné. Klimatizace, vyhřívání a ventilování sedadel nebo ovládání elektrického víka zavazadlového prostoru má vlastní malý panel, vytahovaný z pravého okraje displeje, další funkce jsou rozděleny do několika přehledných nabídek. Vůz podporuje Apple CarPlay i Android Auto, ale jen po kabelu.
Ještě větší potíž je ale absence možnosti sledovat stav auta prostřednictvím mobilní aplikace. Takže nejen že nevíte, jak se elektroauto nabíjí, ale třeba si nemůžete v zimě na dálku spustit topení. Tím prakticky postrádá smysl připlácet skoro 25 tisíc za tepelné čerpadlo. Navigace vozu také postrádá možnost plánovat si zastávky na dobíjení podle vypočtené délky trasy a odhadované spotřeby.
Auto pro klidnou jízdu
Torres EVX může mít pouze jeden elektromotor, pohánějící přední nápravu. Co do výkonu nemáme žádné připomínky, auto má poctivý elektrický zátah a předjíždění nebo připojování do jízdních pruhů je snadné a bezpečné. Elektromotor je ale lehčí než spalovací motor klasické verze, takže mají přední kola občas problém udržet kontakt s vozovkou. Zvláště při necitlivém zacházení s plynovým pedálem. Výšku vozu kompenzuje nízké těžiště díky bateriím v podlaze, ale řidič, který přesedne ze čtyřkolky, nebude v elektrickém Torresu cítit takovou jistotu.
Torres EVX je ale auto pro klidnou jízdu, za kterou se odvděčí i dlouhým dojezdem. Při převážně městském provozu můžete počítat asi s 500 km. Velkou roli přitom hraje velmi dobře řešená rekuperace. Zatímco mimo město můžete pádly pod volantem rekuperaci vypnout a vůz bude po uvolnění plynového pedálu plachtit, pro jízdu ve městě jsou k dispozici hned 3 úrovně rekuperace.
Vybavený už v základu
Stejně jako ostatní vozy SsangYong má i Torres EVX velmi bohatou základní výbavu se sadou asistenčních systémů, LED světlomety nebo adaptivním tempomatem. Více se ale vyplatí výbava Premium s balíčkem Tech, která je stále pod milion. Náš testovací vůz za 1 083 400 Kč měl až na střešní okno plnou výbavu. Za podobně velké a vybavené elektrické SUV byste u konkurence připlatili i několik set tisíc. A mimochodem, budete-li Torres EVX pravidelně servisovat, poskytuje výrobce záruku na baterii (na pokles kapacity do 70 %) až do milionu km nebo 10 let.
Technická data: SsangYong Torres EVX
Motor | 152kW elektromotor na přední nápravě | |
|
||
Baterie / Maximální výkon dobíjení | 73,4 kWh / 300 kW | |
|
||
Dojezd dle WLTP | 462 km | |
|
||
Rozměry | 4 715 × 1 890 × 1 725 mm | |
|
||
Cena | od 879 900 Kč | |
|
||