„Teletext byl první aplikací technologie HbbTV v České republice, kterou Česká televize vysílá už od května 2012,“ vysvětluje produktový manažer televizních platforem Jan Zeman a dodává: „Díky této technologii i Teletext získává nové uživatele." Nová verze teletextu má modernější vzhled a vyspělejší funkce běžně využívané na internetu, jako zvětšení písma nebo možnost ukládat stránky do oblíbených. Uživatelé také mají možnost vytvořit si vlastní blok těch nejžádanějších zpráv.
V současné době podle Nielsen Admosphere využívá tuto formu prezentace teletextových dat cca 50 až 60 tisíc uživatelů. Počet zobrazených stránek činil jen za prosinec loňského roku 3 milióny 886 tisíc. To jsou klíčové důvody, proč Česká televize přikročila k inovaci klasického informačního zdroje i v moderní technologii HbbTV.
ČT pokračuje i v rozšiřování dostupnosti své digitální služby iVysílání. Nedávno zprovoznila další dvě verze televizní aplikace. Jedná se o nové televizory Philips se systémem Titan OS (výrobce zároveň připravuje upgrade modelů 2021 a 2022, aby bylo iVysílání dostupné i na televizorech Philips se systémem Saphi). Další televizní platformou je Vidaa od společnosti Hisense. Momentálně je aplikace dostupná na všech modelech Hisense od roku 2022 a zároveň probíhají testy pro případný upgrade na modely 2020 a 2021.
„Televizní verze iVysílání je tak dnes již dostupná na sedmi televizních platformách. Kromě masivně využívané verze HbbTV (červené tlačítko) se jedná o Smart TV verze pro systémy Android TV (mj. televizory Sony, Philips, TCL, JVC a řada dalších), Samsung Tizen, LG WebOS a Apple TV. Nově i pro platformy Hisense a Philips,“ uzavírá Jan Zeman.
Jen přes červené tlačítko využívá služeb dospělé verze iVysílání cca 700 tisíc uživatelů měsíčně (prosinec 2023). Přibližně 130 tisíc unikáních měsíčních uživatelů přistupuje k obsahu iVysílání přes „dětskou“ aplikaci HbbTV iVysílání :D.
Zdroj: ČT