Předběžné zkoumání bylo zahájeno 4. března a podle informací americké NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) se týká více než 120 tisíc vozidel. V obou případech byla zcela nová vozidla dodána bez potřebného upěvňovacího šroubu pro připevnění volantu ke sloupku a v době incidentu měla nízký kilometrový nájezd.
Agentura AP uvádí, že jedna ze stížností pochází ze v současných dnech virálního příspěvku na Twitteru. V něm dotčená rodina zdokumentovala, jak se volant jejich Tesly Model Y uvolnil při řízení vozidla.
Tesla majiteli vozidla vyčíslila cenu opravy ještě před její realizací na 103,96 USD. Do té doby byl rodině poskytnut náhradní vůz Tesla Model Y.
Před rozhodnutím, zda bude na vozy Tesla Model Y provedena svolávací akce, zástupci NHTSA prozkoumají, jak často se problém vyskytuje.
Už minulý měsíc Tesla svolala tisíce elektromobilů Model Y poté, kdy bylo zjištěno, že šrouby v zadních sedadlech vozidel nejsou správně zajištěny. V případě nehody hrozí jejich uvolnění, což zvyšuje riziko zranění.
Nedávno proběhly i další svolávací akce na vozidla Tesla. Šlo i o aktualizace softwaru, což byl případ více něž 360 tisíc vozidel, vybavených systémem Tesla Full Self-Driving. V únoru je výrobce svolal kvůli obavám o bezpečnost vozidel a dodržování dopravních předpisů.
Uvolnění volantu už bylo dříve hlášeno i u jiných modelů Tesla, ale tyto případy nevedly ke stažení dotčených vozidel z trhu.