Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Tesla po 60 tisících na heveru: šéf servisu nemá dobré zprávy

Jiří Palyza 22.02.2023

Až neuvěřitelný seznam závad při nájezdu 60 000 km? Youtuber jen stěží věřil svým uším, když si vyslechl závady, které má jeho ještě zánovní Tesla Model Y. Ve většině případů ale mají jediný důvod: nedbalost v průběhu předchozích servisních prací.

Kapitoly článku

Norsko a Nordkapp, Maroko a Marrákéš, to jsou jen některá místa, na která se youtuber Alex Badula dostal se svou Teslou Model Y. Vůz vlastní přibližně rok a v těchto dnech má najeto 60 000 km.

Jeho cesty ale doposud neprobíhaly úplně hladce. V Norsku se mu například porouchalo topení. Na zpáteční cestě z Marrákéše pro změnu celá přední pohonná jednotka, což mělo za následek několikatýdenní pobyt v servisním středisku ve španělské Valencii a dokonce i opravu podvozku.

To vše byly pro Alexe dostatečné důvody k tomu, aby si elektromobil nechal důkladně zkontrolovat ve své domovině. Alex provozuje YouTube kanál Elektrisiert, kde pravidelně informuje o svých zkušenostech.

Nejinak tomu bylo i tentokrát, kdy svou Teslu předal expertovi na elektromobily. Problémy, které objevil, přiměly zpozornět nejen Alexe.

U Modelu Y byl jeden problém vedle druhého

Poměrně vážným problémem byly klouby řízení. Jejich poškození způsobuje mimo jiné velkou vůli kola. Nejen, že se rychleji opotřebovávají pneumatiky, ale při technické kontrole by šlo o závažnou chybu, kvůli které by vůz neprošel.

A to byla prohlídka teprve na začátku. Při kontrole podvozku si servisní technik také všiml uvolněných šroubů spodního krytu. To je nebezpečné i pro ostatní, protože tyto kovové šrouby by při vypadnutí za jízdy mohly při vyšších rychlostech působit jako projektily.

Dalším problémem bylo chybějící uchycení vysokonapěťového kabelu na přední pohonné jednotce. To způsobuje vůli v připojení, což může vést k následné závadě na čerstvě vyměněné součásti pohonu.

Vůle zadní nápravy: nakonec ale nic zásadního

teslay

Je fér dodat, že ač přehled závad prověřované Tesly nebyl malý, výrobce za něj až zas tolik nemohl. Spíš jde na vrub nekvalitně odvedené práci při předchozím servisu. | Zdroj: Tyler Casey/Unsplash

Navzdory pevnému zavěšení si technik dále všiml pilovitého sjetí předních pneumatik, což naznačuje nesprávnou geometrii. Kromě toho konstatoval, že celá přední náprava byla namontována v posunuté poloze. Usuzuje, že to opět bylo důsledkem nedbalosti při výměně pohonné jednotky.

Nakonec technik nachází vůli i na zadní nápravě. Ta je ale v rámci tolerance.

A celkový závěr z provedené prohlídky? Pokud by se přihlédlo k tomu kde a za jakých podmínek vůz jezdil, byl po 60 000 najetých km celkově v dobrém stavu.

Objevené závady, kterých sice nebylo málo, ale byly z velké části způsobeny nedbalostí při opravě poškozené přední pohonné jednotky. Vše ostatní by se dalo zařadit do kategorie běžného opotřebení. Nakonec tedy Tesla Model Y nedostala až zas tak špatné vysvědčení.

Zdroj: Efahrer.com


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme