Při výběru notebooku nesmíme zapomenout realisticky zhodnotit, k jakým účelům jej budeme používat, a musíme zvážit, jaké budou opravdové potřeby jeho uživatele. Jiný notebook bude potřebovat žák druhého stupně základní školy, jiný zase student střední ekonomické školy. Studenti vysokých škol si pak budou vybírat nejen podle toho, jaký obor studují, ale musí počítat i s tím, že notebook budou mnohem častěji přenášet. Jiné požadavky bude mít student stavební fakulty, jiné pak student humanitních oborů. Do našeho testu jsme tedy zařadili napohled poměrně nesourodé stroje s různým výkonem, hmotností, úhlopříčkami i výdrží. Až na jednu výjimku se ale jedná hlavně o cenově dostupné levné stroje. Náš výběr tedy berte spíše jako inspiraci.
Celý článek si můžete přečíst v papírovém Chipu 10/2013 nebo v jeho elektronické verzi pro tablety, který vychází 20. září 2013.