Přejít k hlavnímu obsahu
Elektromobilita

Toto je důvod, proč evropské automobilky dřou bídu: Čína představila luxusní elektrosedan s cenou, které neuvěříte

Jiří Palyza 24.10.2024
info ikonka
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí umělé inteligence)

Na letošním pařížském autosalonu se mnohým manažerům výrobců aut tradičních značek dost možná udělalo mdlo. Po čtyřleté pauze dal o sobě opět vědět čínský výrobce elektromobilů Xpeng. A bylo to ve velkém stylu.

Kapitoly článku

Český zájemce by musel zakoupit v zahraničí, nicméně čínský Xpeng rychle expanduje po celé Evropě

Automobilka Xpeng je známá motoristům především v severských zemích, kde se její vozidla už prodávají, a brzy tomu tak bude i ve Francii a sousedním Německu. Přestože její dosavadní prodejní čísla na evropském trhu nejsou nijak omračující, nenechme se zmást. Podle tempa vývoje a cenové politiky je cítit velký potenciál.

Modely Xpeng konkurují především modelům vyšší střední třídy a mnohé nasvědčuje i tomu, že se velmi rychle prosadí. Na pařížském autosalonu výrobce představil model P7+, který na domácím čínském trhu předvedl, jak má vypadat zájem kupujících: během prvních 108 minut po zahájení prodeje bylo přijato 30 000 objednávek.

Dlužno dodat, že svou významnou roli sehrává i cenová politika. Základní verze sedanu P7+ stojí v Číně v přepočtu přibližně 27 000 eur. Pro srovnání, BMW i4 je více než dvakrát dražší a Tesla Model 3 začíná na bezmála 32 000 eurech. A ještě jedno srovnání: Škoda Elroq je na domácím trhu v základní výbavě za 799 000 Kč, což je v přepočtu přibližně 31 600 eur. Ještě uvidíme, co s prodejní cenou P7+ na českém trhu případně udělá dovozní clo.

Pohledná limuzína se špičkovým vybavením: autonomní řízení, umělá inteligence a personalizace

Elektrolimuzína Xpeng P7+
info ikonka
Zdroj: Xpeng.com
Nejnovější model Xpeng P7+ nejen ukazuje technologickou inovační sílu čínského výrobce, ale také poskytuje jasný výhled na budoucí vývoj elektromobility.

Zájemce o nový model Xpeng P7+ získá elektrický sedan, který má na délku více než pět metrů. Pro možnost rychlého nabíjení je k dispozici 800V technologie a kupující si může vybrat mezi 180 a 230kW baterií. Českého elektro-motoristu by do budoucna model P7+ mohl také oslovit mimořádnou prostorovostí, a to i přes svou sportovní siluetu.

Skutečným vrcholem je ovšem kombinace umělé inteligence a asistenčních systémů, které jsou určeny převážně pro autonomní jízdu. Zatímco četné senzory sledují dopravní situaci, vůz se učí návyky řidiče a podle toho přizpůsobuje poskytovanou asistenci. Vzniká tím personalizovaný přístup, kdy vůz slouží jako "chytrý" společník. P7+ si pamatuje vaše preference a nastaví vše jak potřebujete. Jde například o polohu sedadla nebo ideální vnitřní teplotu.

Mohlo by vás zajímat

Několik internetových portálů, včetně elektroauto-news.net, cituje výrobce, který uvádí, že spotřeba energie modelu P7+ by měla být 11,6 kWh na 100 km. To by bylo dokonce méně než u malých vozů, jako je Renault Twingo Z.E., a stavělo by to do stínu i velmi vychvalovanou hospodárnost Tesly Model 3. Berme to ale s rezervou a raději si počkejme na reálné testy z provozu.

Zdroj: Elektroauto-news.net, Cnevpost.com


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme