Přejít k hlavnímu obsahu

Tvůrce Avatara a Titaniku má pomoct Metě s virtuální realitou

Pavel Trousil 09.12.2024
info ikonka
Zdroj: Vygenerováno v Midjourney

Meta získává významného spojence pro svůj boj o virtuální realitu. Společnost oznámila partnerství s režisérem Jamesem Cameronem a jeho firmou Lightstorm Vision pro vytváření 3D obsahu pro brýle Meta Quest. Spolupráce přichází v době, kdy se Meta potýká s problémy v prosazování svých metaverse ambicí.

Kapitoly článku

James Cameron, známý svou průkopnickou prací s 3D technologiemi ve filmech jako Avatar či Titanic, byl podle svých slov ohromen pokročilými technologiemi Mety. "Jsem přesvědčen, že jsme na skutečném historickém zlomovém bodě," uvedl režisér. „Spolupráce s Metou zajistí, že všichni budeme mít nástroje k vytváření, zažívání a užívání si nových a ohromujících forem médií.“
Partnerství má přinést širokou škálu 3D obsahu pro brýle Meta Quest, včetně:

  • Živých sportovních přenosů
  • Koncertů
  • Celovečerních filmů
  • Televizních seriálů
     

Pomůže Cameron rozhýbat trh?

Meta však čelí významným výzvám. Její platforma Horizon Worlds, která měla být základem metaverza, se potýká s nezájmem uživatelů a způsobuje firmě značné finanční ztráty. V srpnu společnost dokonce zrušila vývoj prémiových VR brýlí s kódovým označením La Jolla, které měly přijít na trh v roce 2027.
 

Mohlo by vás zajímat

Situace na trhu VR není růžová ani pro konkurenci. Apple nedávno snížil očekávané prodeje svých brýlí Vision Pro za 3 500 dolarů téměř na polovinu, na 350-400 tisíc kusů ročně, a odložil vývoj druhé generace.

Mohlo by vás zajímat

Brýle stále hledají publikum

VR brýle stále hledají své publikum,“ poznamenávají analytici, přestože Světové ekonomické fórum předpovídá, že trh s metaverzem by mohl do roku 2030 dosáhnout hodnoty 6 až 13 bilionů dolarů.

Spolupráce s Cameronem, který je uznávaným expertem na stereoskopickou technologii, by mohla Metě pomoci vytvořit atraktivnější obsah pro její VR platformu. Společnost doufá, že kombinace špičkových technologií a Cameronových zkušeností s vytvářením přelomového vizuálního obsahu přiláká více uživatelů do světa virtuální reality.

Zdroj: Meta, Business insider, Cybernews
 


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme