Přejít k hlavnímu obsahu

Více soukromí díky několika kliknutím

redakce 16.04.2015
info ikonka
Zdroj:

Google, Facebook i WhatsApp sice nabízejí nastavení na ochranu soukromí, ta jsou však velmi dobře skryta.

Po změně podmínek použití letos v lednu získal Facebook možnost používat lokalizační data svých uživatelů pro cílení reklamy, což znamená další velký zásah do jejich soukromí. Nejedná se však o nijak zásadní změnu v obchodním modelu nejoblíbenější sociální sítě: uživatelé služeb, jako jsou třeba Facebook či Google, musí při registraci souhlasit s celou řadou podmínek týkajících se jejich soukromí. Osobní data jsou zkrátka cenou za bezplatné používání těchto služeb. Pokud se pak uživatelé Facebooku či Googlu připojí k internetu, nesledují tito datoví sběrači jen chování uživatele na svých stránkách, ale také jeho pohyb po všech dalších webech obsahujících tlačítka »To se mi líbí« nebo »+1«. Ze sebraných dat jsou vytvářeny komplexní profily uživatelů, které jsou následně prodávány reklamním společnostem. Čím více detailů profil uživatele obsahuje, tím více si za něj Google či Facebook naúčtují. Výchozí nastavení těchto služeb jsou navíc upravena tak, aby toho o sobě uživatelé prozrazovali co nejvíce. Předvolby, které umožňují lepší ochranu soukromí, sice k dispozici jsou, ale záměrně není vůbec snadné je najít.

Proto jsme se rozhodli, že najdeme všechna skrytá nastavení pro ochranu soukromí ve službách Google, Facebook a WhatsApp a v Chipu 5/2015 vám ukážeme, jak provozovatelům těchto služeb sdělovat jen minimum osobních informací.

facebbbbb-nahled


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme