Vodafone a Prague Pride
Při příležitosti festivalu různorodosti, oslav sexuálních menšin a svobody genderové identity si Vodafone změnil profilovou fotku na sociálních sítích Facebook, Instagram a X (dříve Twitter). A v komentářích to od fanoušků-dezolátů pěkně schytává.
„Řešíte gender místo businessu“ , „magoři, tohle nemám za potřebí“, „je vtipné, jak se z nemoci dělá normální věc“. To je pouze část nenávistných komentářů, které se objevily pod profilovou fotografií Vodafonu, na které je vyobrazeno bílé logo operátora na duhové vlajce podporující LGBTQ+ komunitu.
Aktuálně se pod profilovou fotkou nachází přes 950 komentářů, povětšinou hanlivých, nenávistných, či vyloženě vulgárních. Bohužel to dokládá, jak moc je téma práv LGBTQ+ lidí ve společnosti palčivé a jak moc celou společnost rozděluje. Přestože jde o tolik základní věc, jako jsou lidská práva, jak uvádí Vodafone ve svém oficiálním prohlášení:
„Nenávist nemá ve Vodafonu místo v jakékoliv podobě. To, že všichni lidé mají mít rovná práva, je prostý fakt. Nevidíme jediný důvod, proč bychom tento princip měli zpochybňovat nebo ohýbat, i když s tím nesouhlasí úplně každý. Co se týče podpory LGBTQ+ lidí, jedná se u nás o otázku lidských práv a dlouhodobě usilujeme nejen o narovnání podmínek tam, kde české zákony měří dvojím metrem, ale také vytváříme bezpečné prostředí pro všechny bez rozdílu.“
LGBTQ+ podporují i další firmy
Vodafone má s nenávistnými projevy na sociálních sítích hlubokou zkušenost. Vloni uveřejnilo úzké vedení společnosti video, na kterém předčítají některé hanlivé komentáře a podávají k tomu poměrně jasné a pochopitelné stanovisko – Vodafone ctí lidská práva a bojuje za jejich podporu.
Kromě Vodafonu se k podpoře festivalu Prague Pride přidaly i další nadnárodní firmy. Například Adidas, Google, Škoda, Microsoft, Amazon, Wolt, Motorola, výrobce nábytku IKEA nebo pivovar Staropramen.
Zdroj: Prague Pride, Vodafone CZ / Facebook, Vodafone