Linka, kde vám za peníze vyhledají informace
Původně informační linka 1188 vznikla v roce 2007 s jednoduchou myšlenkou. Kdokoliv, kdo potřeboval vyhledat jakoukoliv informaci, zavolal a asistent na lince pro něj požadovanou informaci vyhledal.
„S vyhledávačem to opravdu umíme. Zjistíme jakoukoliv dostupnou informaci nebo telefonní číslo. 24 hodin denně monitorujeme dopravní situaci po celé republice. Zjistíme otevírací dobu restaurace, hotelu nebo sportoviště. Najdeme vám správného řemeslníka, opraváře, havarijní servis. A umíme toho mnohem více. Ušetřete si čas a nervy – volejte 1188,“ uvádí služba na svých stránkách.
Nutno podotknout, že služba vznikla v době, kdy ještě nebylo vůbec běžné, aby každý majitel mobilního telefonu a SIM karty měl také přístup k internetu přímo z mobilu. To je dnes již samozřejmostí, nikoho už by tak asi nenapadlo volat pro získání informací na specializovanou linku.
Ale to není tak úplně pravda. V listopadu Český telekomunikační úřad (ČTÚ) varoval veřejnost před tím, že platforma 1188 (v současnosti též linky 1180 a 1181) je zpoplatněná. Kdokoliv, kdo se rozhodne tam zavolat, musí počítat s tím, že se mu to promítne do vyúčtování za služby mobilního operátora na konci měsíce.
1188: cena volání
A že nejde o zrovna nízké částky. Samotná služba vlastní ceník nemá, na webu odkazuje na ceníky jednotlivých operátorů. Odkazy ovšem nefungují – buď vedou na hlavní stránku operátora, anebo hlásí chybu 500.
My jsme pro vás však jednotlivé ceny operátorů za volání na tyto zpoplatněné linky zjistili. U O2 zaplatíte za každou minutu strávenou na zmíněných linkách 40 korun, u T-Mobilu 33,90 korun a u Vodafonu 42,90 korun.