Přejít k hlavnímu obsahu

Vyplatí se vám neomezené volání? Nemusí se hodit každému

redakce 16.03.2020

Čím dál častější variantou klasických operátorů je v současnosti nabídka paušálů s možností neomezeného volání. 

Samozřejmě se na první pohled může zdát, že se jedná o výhodnou službu, ale také stojí nemalé peníze, takže nemusí vyhovovat úplně každému. Patříte také do skupiny, která na neomezené minuty zdarma zbytečně doplácí?

Velká nabídka komunikačních prostředků šetří peníze

Přestože se vám může zdát, že denně strávíte na telefonu s přáteli spoustu času, pokud využíváte moderní komunikační prostředky typu Viber, WhatsApp nebo Messenger, můžete komunikovat s blízkými libovolně dlouhou dobu zcela zadarmo, stačí mít pouze připojení k internetu. V dnešní době lze tyto aplikace volně instalovat do každého smartphonu, což se přirozeně odráží také na tom, kolik minut skutečně provoláte nebo kolik pošlete SMS. 

Máte služební telefon

Zaměstnavatelé nabízejí často jako jeden z benefitů možnost služebního telefonu, který smíte užívat také pro soukromé účely. V ten moment zřejmě přestanete potřebovat neomezené volání na svém soukromém čísle, na kterém ale máte často vázané mnohé další služby typu internet banking. Nebo se čísla jednoduše nechcete vzdát. V tom případě se vám vyplatí přejít na levnější paušál nebo na předplacenou kartu a platit pouze skutečně provolané minuty, nikoliv přeplácet za službu, kterou nepotřebujete. 

Služby nevyužijete

Zejména senioři a starší zákazníci operátorů mají často problém s tím, že v rámci neomezeného paušálu doplácejí také na služby, které nevyužívají. Často jde například o sms zprávy, protože kvůli zraku raději preferují klasické volání před psaním textovek. Samotnou kapitolou jsou mobilní data. Senioři často internet prostě nevyužívají a platí zbytečně i stovky korun navíc. V těchto případech je mnohem snadnější pořídit si předplacenou kartu, která nabízí levné volání, a platit jen za to, co skutečně provoláte.

Dětem neomezené volání do rukou nepatří

Nemusí to být samozřejmě pravidlem, ale pro děti není neomezené volání příliš výchovné a může vést ke špatným návykům, jak zacházet s mobilním telefonem. „Zejména u menších dětí s prvním mobilem je vhodnější začít raději s předplacenou kartou, aby se učily hospodaření se svým kreditem, netrávily zbytečně mnoho času telefonováním s kamarády ze třídy, případně nestahovaly z internetu drahé placené aplikace bez vědomí rodičů,“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel mobilního operátora SAZKAmobil a Finančních služeb Sazky. 

Nejoblíbenější předplacenou kartou je u zákazníků SAZKAmobil

I přesto, že velcí operátoři nabízejí předplacené karty také, skupinu poskytovatelů předplacených karet jednoznačně vede největší virtuální operátor SAZKAmobil, který letos slaví 6 let na trhu. Nabízí nejvýhodnější předplacené služby ale spouští i novou generaci 4 Šťastných tarifů. Současně SAZKAmobil obměňuje nabídku datových balíčků, díky které klienti předplacených karet získají data za nejnižší cenu na trhu. „Novela zákona o elektronických komunikacích, která vstoupí v platnost 1. dubna, umožní zákazníkům změnit operátora a přejít třeba na naše tarify bez pokut. Změny vychází vstříc i zákazníkům, kteří si při změně operátora chtějí ponechat své mobilní číslo. Celý proces přenosu čísla bude ještě rychlejší a jednodušší. Naši nabídku cílíme především na zákazníky, kteří už přišli na to, že si nepotřebují platit drahé neomezené volání, které stejně nevyužijí, a raději preferují levné volání a SMS, případně slušnou porci dat,“ uzavírá Jan Schmiedhammer.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme