Od neděle hlásilo několik uživatelů služby síťového úložiště (NAS) My Cloud společnosti Western Digital, že nemohou přistupovat ke svým úložištím médií hostovaným v cloudu. Na stránce se stavem služby My Cloud bylo uvedeno, že problém se týká následujících produktů: My Cloud, My Cloud Home, My Cloud Home Duo, My Cloud OS5, SanDisk ibi, SanDisk Ixpand Wireless Charger.
Následně společnost Western Digital vydala tiskovou zprávu, že dne 26. března 2023 zaznamenala incident týkající se zabezpečení sítě v jejích systémech. V rámci tohoto incidentu získala neoprávněná třetí strana přístup k řadě systémů společnosti.
Po odhalení neoprávněného přístupu provedla firma WD opatření pro reakci na incident a zahájila vyšetřování za pomoci předních externích bezpečnostních a forenzních expertů. Toto vyšetřování je v počáteční fázi a společnost Western Digital při něm spolupracuje s orgány činnými v trestním řízení.
Dále zavádí proaktivní opatření k zabezpečení svých obchodních operací, včetně vyřazení systémů a služeb z provozu, a podle potřeby bude pokračovat v přijímání dalších opatření. V rámci nápravných opatření aktivně pracuje na obnově postižené infrastruktury a služeb. Na základě dosavadního vyšetřování se společnost WD domnívá, že neoprávněná strana získala určitá data z jejích systémů, a pracuje na zjištění povahy a rozsahu těchto dat.
Zdroj
: Western Digital