Uživatelé WhatsApp na celém světě si nekladou otázku, zda se tak stane, ale kdy. V polovině loňského roku zazněla na marketingové akci Facebooku informace, že reklamy by se měly zobrazovat ve stavovém řádku.
Podle informací Wall Street Journalu jsou tyto plány ale pozastaveny. Rozhodnutí je docela překvapivé. Pasáže o vkládání reklamy byly do podmínek užívání zakotveny teprve nedávno. Teď by z aplikace měl být odstraněn odpovídající kód, ale i rozpuštěn tým, který za vše zodpovídal.
Reklama na WhatsApp zatím nebude
Prozatím to vypadá, že plán na reklamní bannery je smeten ze stolu. Později by ale Facebook reklamní funkci přeci jen mohl představit.
To ale neznamená, že nebezpečí reklam ve stavovém řádku WhatsApp je zažehnáno. Prozatím to však vypadá, že se poskytovatel služby zaměřuje na alternativní zdroje příjmu, jako např. WhatsApp Business pro podnikatele. Až do dalšího oznámení je plán zavedení reklamních bannerů odložen – jistě k velkému potěšení zakladatele aplikace. Jan Koum se vždy stavěl proti reklamám ve WhatsApp.
Ve svém blogovém příspěvku z roku 2012 vysvětluje, že "reklama není jen narušení estetiky, urážka vaší inteligence a přerušení myšlenkového pochodu", ale také že už dávno není spolehlivou informací o produktu, ale svébytným objektem. Místo času a zdrojů investovaných do optimalizace reklamy by zaměstnanci měli investovat svou energii do optimalizace samotné aplikace a oprav chyb.
Převzetím WhatsAppu společností Facebook v roce 2014 se však podmínky změnily. Nejen že má dostatek finančních prostředků pro zaměstnance na opravu chyb a zlepšování služeb aplikace. Velký koncern se také opírá o jiné principy, které se liší od vývojářských a autorů aplikace, jejichž srdce jsou spojena se záměry messengeru. Pro Facebook a jeho manažery mají prioritu finanční aspekty, proto můžeme očekávat, že dříve či později se reklama ve WhatsApp stejně objeví.