Uživatelé zuří: Google je nutí sledovat reklamní spoty ve videích mnohem déle
Videoplatforma YouTube čelí již delší dobu kritice uživatelů ohledně způsobu, jakým zpracovává reklamní spoty mezi videi. Nyní přichází další změna: v nejnovější verzi aplikace YouTube pro Android není tlačítko pro přeskočení reklam viditelné od začátku.
Pokud chce uživatel reklamu přeskočit, musí počkat déle a tedy shlédnout její delší úsek, než se tlačítko objeví. Chybějící tlačítko také méně odvádí pozornost od samotného reklamního videa. YouTube si od této změny slibuje, že uživatelé budou sledováním reklamních spotů trávit mnohem více času.
Za touto novinkou je zřejmá snaha provozovatele zvýšit příjmy z inzertních aktivit a udržet uživatele déle u reklamních upoutávek.
Reklama ve videích: Google má nové plány
Také na desktopové verzi YouTube se objevují náznaky, že se plánují podobné změny.
Zdá se, že YouTube celkově usiluje o optimalizaci reklamních vsuvek a snahu udržet uživatele u reklam co nejdéle. Tato změna vyvolává u velkého počtu uživatelů kritiku. Mnozí v tom vidí další krok směrem k rostoucí komercializaci YouTube a omezení své svobody.
Na dotaz serveru Android Police, co za vším vězí, zástupce YouTube odpověděl šalamounsky: „YouTube neskrývá tlačítko přeskočit. U reklam, které lze přeskočit, se tlačítko zobrazí po 5 sekundách přehrávání, jako vždy. Abychom uživatelům umožnili soustředit se na kreativní video a aby přehrávač lépe ladil s obsahem YouTube, omezujeme prvky v přehrávači reklam.“
A dodává: „Diváci na mobilních zařízeních a počítačích mohou nyní vidět časovač odpočítávání jako ukazatel průběhu v dolní části obrazovky. YouTube každoročně zavádí aktualizace, které nabízejí modernější a pohlcující zážitek ze sledování a zároveň zlepšují způsob, jakým uživatelé videa sledují. V souladu s těmito aktualizacemi se napříč platformou vyvíjí také prostředí reklam.“
Za kulantní odpovědí lze cítit jediné: snahu poskytovatele udržet a ideálně dále zvýšit příjmy z reklamní činnosti.
Zdroj: Android Police