Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

YouTube provokuje uživatele: v aplikaci pro Android začal skrývat tlačítko pro přeskočení reklamy

Jiří Palyza 13.10.2024
info ikonka
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí umělé inteligence)

Google se všemožně snaží donutit uživatele mobilní verze aplikace, aby reklamy obsažené ve videích shlédli až do úplného konce. Ještě donedávna bylo možné je po určité době přeskočit. Jde to stále, nyní ale provozovatel oblíbené video služby tuto možnost záměrně oddaluje. Co je v pozadí?

Kapitoly článku

Uživatelé zuří: Google je nutí sledovat reklamní spoty ve videích mnohem déle

Videoplatforma YouTube čelí již delší dobu kritice uživatelů ohledně způsobu, jakým zpracovává reklamní spoty mezi videi. Nyní přichází další změna: v nejnovější verzi aplikace YouTube pro Android není tlačítko pro přeskočení reklam viditelné od začátku.

Pokud chce uživatel reklamu přeskočit, musí počkat déle a tedy shlédnout její delší úsek, než se tlačítko objeví. Chybějící tlačítko také méně odvádí pozornost od samotného reklamního videa. YouTube si od této změny slibuje, že uživatelé budou sledováním reklamních spotů trávit mnohem více času.

Za touto novinkou je zřejmá snaha provozovatele zvýšit příjmy z inzertních aktivit a udržet uživatele déle u reklamních upoutávek.

Reklama ve videích: Google má nové plány

Symbol YouTube na displeji mobilu
info ikonka
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí umělé inteligence)
Pro sledující otravné, pro youtubery žádaný zdroj příjmu. Google dělá vše pro to, aby uživatelé ze zobrazovaných reklamních spotů shlédli co nejvíce.

Také na desktopové verzi YouTube se objevují náznaky, že se plánují podobné změny.

Zdá se, že YouTube celkově usiluje o optimalizaci reklamních vsuvek a snahu udržet uživatele u reklam co nejdéle. Tato změna vyvolává u velkého počtu uživatelů kritiku. Mnozí v tom vidí další krok směrem k rostoucí komercializaci YouTube a omezení své svobody.

Na dotaz serveru Android Police, co za vším vězí, zástupce YouTube odpověděl šalamounsky: „YouTube neskrývá tlačítko přeskočit. U reklam, které lze přeskočit, se tlačítko zobrazí po 5 sekundách přehrávání, jako vždy. Abychom uživatelům umožnili soustředit se na kreativní video a aby přehrávač lépe ladil s obsahem YouTube, omezujeme prvky v přehrávači reklam.

A dodává: „Diváci na mobilních zařízeních a počítačích mohou nyní vidět časovač odpočítávání jako ukazatel průběhu v dolní části obrazovky. YouTube každoročně zavádí aktualizace, které nabízejí modernější a pohlcující zážitek ze sledování a zároveň zlepšují způsob, jakým uživatelé videa sledují. V souladu s těmito aktualizacemi se napříč platformou vyvíjí také prostředí reklam.

Za kulantní odpovědí lze cítit jediné: snahu poskytovatele udržet a ideálně dále zvýšit příjmy z reklamní činnosti.

Zdroj: Android Police


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme