Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Zásilkovna má problém: zákazníci zuří, před Vánoci opět nestíhá a balíky se válí na depu

Jakub Fišer 08.12.2022

Společnost Zásilkovna představuje jednu z nejoblíbenějších a nejvyužívanějších služeb pro doručení balíčků od osoby k osobě, případně z obchodu na výdejní místo. Jak ale nastupuje sezóna vánočních nákupů, Zásilkovna opět nestíhá a zákazníci z toho rozhodně nemají radost.

Kapitoly článku

Zásilkovna měla v začátcích ambice vyštípat z pozice hlavního zajišťovatele poštovních služeb státní podnik Česká pošta. A i když na Zásilkovnu nedá většina klientů celý rok dopustit, před Vánoci – v krizových náročných časech – se ukazuje, že servis není ani tady ideální.

Zásilkovna v problémech

Sociální kanály společnosti Zásilkovna trochu připomínají profily operátorů. Profesionálně laděné příspěvky o tom, kolik se podařilo doručit balíčků či jaké úspěchy sbírá firma na tuzemských i zahraničních soutěžích. Stačí ale navštívit sekci komentářů a ihned zjistíte, že idylická situace vypadá zdaleka odlišně.

Klienti a zákazníci Zásilkovny si hromadně stěžují na problematické služby na konci listopadu a zkraje prosince. Dle slov rozčilených zákazníků na Facebooku a Twitteru Zásilkovna selhává v časném doručení zboží, nezvládá komunikovat a dokonce ztrácí některé balíčky.

Dodání trvá, někdy se balíky i ztrácí

Lépe než cokoliv jiného to ilustruje příspěvek ze včerejšího dne o tom, jak skvěle fungují automatické doručovací boxy Z-BOXy. Pod příspěvkem se strhla bouře konkrétních příběhů lidí, kteří do dnešních dní čekají na své – častokrát již zaplacené – zboží. Nejčastějším problémem je, že balíčky leží na depu klidně i několik týdnů (!) a robotizovaná zákaznická linka neumí poradit ani cokoliv vyřešit.

Příliš profesionálně nepůsobí ani to, že správci sociálních sítí Zásilkovny začnou s ublíženými klienty řešit jejich problém, ale pak se odmlčí. Bohužel, ojedinělé nejsou ani případy, kdy se prostě balík ztratí. Seznam Zprávy, které se této problematice také věnují, přinesly svědectví jedné zákaznice: „Každý den jsem se snažila dozvědět, co je s mou zásilkou, ale marně. Nakonec mi řekli, že se balík ztratil a proplatí mi ho. Dnes mi přišla zpráva, že ho našli.“

| Zdroj: Zásilkovna / YouTube

Zkusíte raději Balíkovnu nebo PPL?

Situace je poměrně frustrující pro zákazníky zejména z toho důvodu, že se blíží Vánoce a je logické, že s předstihem objednané zboží chtějí mít doma co nejdříve. Někteří zákazníci explicitně vyjádřili, že při příštím objednání zboží z internetu vsadí na jinou přepravní službu – nabízí se jich hned několik, kupříkladu DPD, PPL, GLS či široce rozšířená Balíkovna České pošty.

Problémy Zásilkovny okomentoval pro Seznam Zprávy i její tiskový mluvčí, Kamil Chalupa: „Více než 91 % zásilek i nyní před Vánoci doručíme do druhého dne od jejich podání. Zároveň neskrýváme, že se v současné době, kdy přepravujeme rekordní čísla přepravených zásilek a jsme v samotném vrcholu předvánočního nakupování, může v procesu doručování zásilek docházet ke zpoždění.“

Zdroj: Zásilkovna, @Zasilkovna / Twitter, Seznam Zprávy


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme